Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

75060 UCS Slave I

Startat av o0ger, 02 September 2014 kl. 19:24

Föregående ämne - Nästa ämne

o0ger

Lite bilder har dykt upp:

Källa: http://brickset.com/article/12209

Den här väcker större ha-begär hos mig än vad Sandcrawlern gjorde. Jag tycker de har lyckats bra med formen. Gillar såklart Han Solo frozen in carbonite :)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Larry Lars

Snygga former, men utöver det ser det ut som att de försöker skapa den rätta känslan med massor av klister-dekaler. Trodde UCS skulle kännas lite vuxnare och mer av helgjutet bygge.  >:(
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Risgrynsgrot

Månne är det så att jag är så van vid de mindre versionerna sedan tidigare, men tycker att den ser lite väl fläskig ut. Särskilt det SNOT:ade, röda partierna på botten. Kombinera det med att jag äger den senaste, mindre Slave 1:, en prislapp på över 2000 kr, få och ointressanta figurer samt en himla massa klistermärken så är detta en enkel "pass" för min del.  :)

o0ger

Ja, den nedre/bakre delen (i mörkrött) ser väldigt märklig ut. Hade de inte kunnat lösa en snyggare form med lite hinges och wedge plates?

Håller med om kommentaren ang stickers också. Hur många stickers var det på UCS Millennium Falcon? Nej, just det.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Illuwatar

Ser ut som en förvuxen - Kul med en ny Slave I, men denna är för lik det som har gjorts tidigare, bara uppskalat i storlek. Och alla dessa klistermärken. Ett premiumset som detta borde ha tryckta bitar.
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

mechamike

Wow.. den här vill jag ha.. (visst trista stickers.. ) men jag är en såld på skepp i mer riktig minifig scala..
Har varken köpt Sandcrawlern eller UCS X-wing fast suget varit enormt (och plånboken tom) i väntan på denna.. o just idag satt jag o funderade på om min gamla Slave 1 skulle få gå i bygghögen.. nu är svaret givet.. Trodde de skulle visa den här i Skaerbaek..

Lews

Gillar Bespinvakten men vågar man ens spekulera i hur mycket torson och hatten kommer kosta på BL?   :-\

o0ger

Citat från: mechamike skrivet 02 September 2014 kl. 22:57
Trodde de skulle visa den här i Skaerbaek..

Det ska de nog, detta är läckta bilder :/

Roger Brickjet

Är rutan ny? Ser i alla fall inte ut som klistermärken på den.

humlan

Enda som ger ha-begär i den där är Han Solo, tror inte det blir affär... Kunde de inte gjort nån roligare :P
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

Ras 74

Jag tycker att den ser trevlig ut! Kommer definitivt köpa ett exemplar av detta SHIP.
Håller med om att den ser lite märklig ut på vissa ställen. Men eventuellt går det ju att modda till en del.
Gillar inte klistermärkena heller.  Tycker det ser ut som det sitter ett klistermärke baktill på cockpit glaset.

Hoppas att den kommer finnas för beskådning i Skaerbaek
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Larry Lars

Citat från: Ras 74 skrivet 04 September 2014 kl. 09:51
Gillar inte klistermärkena heller.  Tycker det ser ut som det sitter ett klistermärke baktill på cockpit glaset.

Det kan ju vara så att det just på cockpit-glaset är tryck och inte dekal. Oavsett vilket så är glaset ett exempel på vad jag ogillar med en viss typ av tryck/dekal. Nämligen att man fejkar den form man är ute efter istället för att använda bitar och färgschema kreativt. Särskilt när det gäller en sådan här modell borde de allra största bitarna med dekaler som skapar enfärgade ytor ha ersatts med flera mindre bitar i de önskade färgerna.

Karaktäristiska detaljer och symboler är en sak, men detta bygge är gjort i så pass "hög upplösning" att smutsighet och stridsskador skulle ha skapats med bitar istället för klistermärken.

Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

o0ger

Citat från: Larry Lars skrivet 04 September 2014 kl. 10:29
Det kan ju vara så att det just på cockpit-glaset är tryck och inte dekal. Oavsett vilket så är glaset ett exempel på vad jag ogillar med en viss typ av tryck/dekal. Nämligen att man fejkar den form man är ute efter istället för att använda bitar och färgschema kreativt. Särskilt när det gäller en sådan här modell borde de allra största bitarna med dekaler som skapar enfärgade ytor ha ersatts med flera mindre bitar i de önskade färgerna.

Karaktäristiska detaljer och symboler är en sak, men detta bygge är gjort i så pass "hög upplösning" att smutsighet och stridsskador skulle ha skapats med bitar istället för klistermärken.

Huvudet på spiken. Verkligen.

Nu har jag funderat på det här några dagar.

Min inställning till UCS är så här. Det är kul att TLC gör riktigt stora maffiga modeller av några de prylar jag älskar mest i filmhistorien. Det är vissa delar av Star Wars som har påverkat mig mer än annat. Främst är det rymdskeppen. Och mer specifikt de lite mer udda. Mina favortier i Star Wars är Millenium Falcon, B-Wing, Slave I och rebellernas Sjukhusfregatt. De utmanade reglerna för hur ett rymdskepp kan se ut och har fick fart på min fantasi. Det fascinerar mig fortfarande.

Jag missade UCS Millenium Falcon, eftersom jag inte var AFOL på den tiden då det begav sig. Men jag har köpt B-Wing och kommer nog köpa denna. Jag tycker inte att det mörkröda partiet är så snyggt och jag bryr mig inte om minifigsen. Men jag vill liksom bara äga det här settet. Jag vet inte ens om jag kommer bygga det (har inte byggt B-wingen än). Jag tänker att jag kanske kan ha dem i ett vitrinskåp i en eventuell framtida hemmabio. Men de hade kunnat göra det bättre.

o0ger

Skafte

Mmmm... snyggt...

Gillar hur stadigt det verkar vara. Kommer pryda sin plats bland alla grå klumpar.