Officiella set i LDD?

Startat av BeardedNerd, 23 Augusti 2014 kl. 01:09

Föregående ämne - Nästa ämne

BeardedNerd

Finns det någon aktuell samling med LXF-filer för officiella set? Jag tänker främst på modulhusen. Jag funderar på att modifiera något och det vore betydligt enklare att bygga digitalt först, byta ut färger osv.

Lews

Det finns en hel del på Eurobricks, vissa set är inte kompletta dock pga saknade bitar i LDD.
http://www.eurobricks.com/forum/index.php?showtopic=41226

EDIT: Det verkar inte som om att man kan komma åt bilder och lxf-filerna, man kanske måste vara medlem?

BeardedNerd

Nej, filerna saknas helt enkelt...

BeardedNerd

Superkalle

Indexet på Eurobricks innehåller ca 4000 set i LXF-format, och det finns ett med ca 1500 Ldraw-filer. Några bitar o dekorationer saknas i dessa filer, då de inte finns i LDD och/eller Ldraw. För modulhusen, brukar de vara 100% kompletta.  Filerna lagras dock inte på Eurobricks utan på medlemmarnas egna file-hosting konton (typ Brickshelf). Man bör komma åt filerna utan att vara medlem.

Sajten http://ldd.lego.com/en-us/gallery/archive innehåller inte officiella set, utan är bara egna byggen. Oftast ploj-prylar av medelmåttig kvalitet (läs: Barn-sätter-ihop-100-bitar-och-laddar-upp)

BeardedNerd

Hmmm, jo, jag ser nu att Green Grocer inte är perfekt, vissa grejer saknas och färgerna är fel ibland. Tänkte försöka hitta en alternativ färgsättning så det kanske duger att experimentera med.

Superkalle

Du menar den Green Grocer du hittade på LEGO's sajt?

EDIT: Kollade nu på EB, och där saknas filerna som du säger (fattade först nu vad du menade i din förra post, sorry)

Teabox

Allt som ligger på Brickshelf är nog borta för tillfället. "down for maintenance" står det bara på huvudsidan.

ByggareDan

Citat från: Teabox skrivet 23 Augusti 2014 kl. 12:42
Allt som ligger på Brickshelf är nog borta för tillfället. "down for maintenance" står det bara på huvudsidan.

Någonstans i mitt bakhuvud känns det som jag läst att dom skulle köra en planerad uppdatering på förmiddagen idag, men det kan vara helt taget ur luften med  :P så det kan ju vara ett oplanerat fel.

/ByggareDan