Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

LEGO Fusion

Startat av o0ger, 19 Juni 2014 kl. 22:40

Föregående ämne - Nästa ämne

o0ger

Under och efter sommaren kommer LEGO släppa fyra nya set i temat LEGO Fusion.

Tanken är att du bygger grejer som du sedan fotar med din iPad och då byggs grejen upp i 3D i en app och beroende på vilket set du köpt så kan du spela med dem på olika sätt.

Läs mer här: http://www.thebrickfan.com/lego-announces-lego-fusion-an-interactive-virtual-playground-experience/

Här är en film som beskriver konceptet:

LO AND BEHOLD! I dyker 98283 (1x2 masonry brick) upp i ny färg! Sand Green, till alla medeltidsbyggares stora lycka.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Nextuz

Såg ju inte helt tokigt ut :)

Teabox

Verkar trevligt.

98283 i sandgrön är inte helt fel iaf :P

Skafte

Hoppas det funkar. Tidigare satsningar på "alternativt bygge", tex LEGO Universe har ju inte gått så bra. "Stick to the Brick" borde kanske fortsatt vara devisen. Men jag är väl bara en gammaldags surgubbe.  :)

Måns.S

Citat från: Skafte skrivet 20 Juni 2014 kl. 11:18
Hoppas det funkar. Tidigare satsningar på "alternativt bygge", tex LEGO Universe har ju inte gått så bra. "Stick to the Brick" borde kanske fortsatt vara devisen. Men jag är väl bara en gammaldags surgubbe.  :)
Påminner inte konceptet lite om "Life of George"? Är det någon som testat det?

o0ger

Life of George är ett sällskapsspel. Det är lite småtrevligt. Man får upp en bild och så ska man bygga det som visas på bilden. Sen ska man lägga det på en speciell platta och fota. Sen för man poäng.

Fusion verkar mycket mer fritt, och det verkar mer inriktat mot barn. Det är inte direkt sim city.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

shutter

Jag hörde talas om detta på Lego Fan weekend i september och nu är det ett faktum.
Efter att ha studerat upplägget verkar det lite som Skylanders, det vill säga, ett fysiskt bygge leder till en digital enhet, i det här fallet byggnader eller bilar som agerar i en digital spelvärld. Skylanders verkar populärt så LEGO Fusion kan definitivt ha en framtid. En vidareutveckling av Life of George ;)
Vore kul att höra dina synpunkter på idén och kommentarer från konkreta erfarenheter.

Lovlan

Jag köpte Lego Fusion när jag var i USA för tre månader sen, den lådan som är nån slags tower defense-spel. Verkar sjukt häftigt bara det att appen endast finns på den amerikanska marknaden än så länge, vilket gör att jag inte kan prova. Smart av mig att inte tänka på det!

o0ger

shutter

Citat från: o0ger skrivet 20 December 2014 kl. 19:48
http://www.swebrick.se/index.php?topic=7130.msg127979#msg127979
Det var som tusan. Den tråden hade jag missat men jag har i alla fall sammanfattat Fusion väl, ser jag.
Helt okej att slå samman trådarna, för den som har möjlighet. Spännande att följa denna produktlinje.
Provspelade Life of George och det var trevligt. Likheten jag syftar på är mest interaktionen med den digitala världen...

Nextuz

Citat från: shutter skrivet 20 December 2014 kl. 19:32
Jag hörde talas om detta på Lego Fan weekend i september och nu är det ett faktum.
Efter att ha studerat upplägget verkar det lite som Skylanders, det vill säga, ett fysiskt bygge leder till en digital enhet, i det här fallet byggnader eller bilar som agerar i en digital spelvärld. Skylanders verkar populärt så LEGO Fusion kan definitivt ha en framtid. En vidareutveckling av Life of George ;)
Vore kul att höra dina synpunkter på idén och kommentarer från konkreta erfarenheter.

Skillnaden är väl att i Skylander (Disney infinity o Nintendo Super Smash Brothers 8,) så lär man köpa gubbar med ett NFC chip i för att "aktivera" figurerna i spelet... De medföljande grundläggande figurerna är väldigt begränsade och kan ej klara hela spelet på egen hand (läs "världar är spärrade så du måste köpa andra figurer för att låsa upp dem").
Det rent ut sagt jävliga i det är att du har exakt hela spelet från början på din skiva eller nedladdning.. men måste köpa figurerna med ett chip för att aktivera dem i spelet.. Det tycker jag är rent av ett rån, fusk och båg...

Det fina med Fusion verkar vara att du kan använda dina befintliga bitar och bygga med för att kunna göra olika uppdrag.

Den dagen lego börjar med NFC i sina bitar för att låsa upp saker i spel så slutar jag att stödja dem.

Myko

Jag gjorde en fusion av de två trådarna. Höhö.

o0ger

Citat från: Nextuz skrivet 20 December 2014 kl. 21:14
Citat från: shutter skrivet 20 December 2014 kl. 19:32

Skillnaden är väl att i Skylander (Disney infinity o Nintendo Super Smash Brothers 8,) så lär man köpa gubbar med ett NFC chip i för att "aktivera" figurerna i spelet... De medföljande grundläggande figurerna är väldigt begränsade och kan ej klara hela spelet på egen hand (läs "världar är spärrade så du måste köpa andra figurer för att låsa upp dem").
Det rent ut sagt jävliga i det är att du har exakt hela spelet från början på din skiva eller nedladdning.. men måste köpa figurerna med ett chip för att aktivera dem i spelet.. Det tycker jag är rent av ett rån, fusk och båg...

Det fina med Fusion verkar vara att du kan använda dina befintliga bitar och bygga med för att kunna göra olika uppdrag.

Den dagen lego börjar med NFC i sina bitar för att låsa upp saker i spel så slutar jag att stödja dem.

Titta på Elves och de nya Agent-setten i den nya lego-katalogen. Det står något om att vissa bitar kan användas i en app för att låsa upp nånting. Hmmm...

shutter

Citat från: Myko skrivet 20 December 2014 kl. 21:37
Jag gjorde en fusion av de två trådarna. Höhö.
Tack!

CitatTitta på Elves och de nya Agent-setten i den nya lego-katalogen. Det står något om att vissa bitar kan användas i en app för att låsa upp nånting. Hmmm...
Där ser man ;) Dags för en ny tråd angående detta...

Nextuz

Citat från: o0ger skrivet 20 December 2014 kl. 21:43

Titta på Elves och de nya Agent-setten i den nya lego-katalogen. Det står något om att vissa bitar kan användas i en app för att låsa upp nånting. Hmmm...

Hmm.. jag hoppas då att det är formen man baserar det på o inget id-chip... iofs skulle kanske inte lego kunna ta hutlösa 120kr för en så som disney o skylanders tar för en figur..