Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Kommande Mini Cooper MK VII

Startat av LoddeZ, 18 April 2014 kl. 02:44

Föregående ämne - Nästa ämne

LoddeZ

Snubblade för ett par dagar sedan över lite mumsiga rykten om kommande set. En av dessa var just en Mini Cooper MK VII. Finns knappt någon info/bilder än, men det hindrar mig inte från att bli riktigt sugen. Jag hoppas att det rör sig om samma skala som VW-Beetle, snarare än VW-Camper Van.

En länk med mer info om samtliga rykten: http://www.speelgoednl.nl/lego-nieuws/Nieuwe-sets-van-LEGO/    (Sidan är på nederländska, passa på att för första gången använda din webbläsares inbyggda översättare!)

Vad tror ni? Själv tackar jag inte nej till fler fordon som får lite extrabehandling.

andreaseldh

Jag älskar den klassiska Hundkojan och bygger gärna en till...

Skafte

Fantastisk. British Racing Green och allt. Gillar hur de använt den "nya" vindrutan som hjulhus eller vad det heter. Måste ha. Nu.

Sollan

Gillar verkligen korgen och flaskan!

Roger Brickjet

Selander

Fin modell, och glädjande nog ser jag några nya bitar i DkGreen.
@skafte: skärmbreddare. Men de sitter ju i anslutning till hjulhusen.

Skafte

Citat från: Selander skrivet 04 Juni 2014 kl. 12:42
@skafte: skärmbreddare. Men de sitter ju i anslutning till hjulhusen.

Tack! Man kan ju inte gå på Bricklinks klassificering direkt. De har använt en vindruta som stänkskärm. Ja ja.

FBTB har alla bilder, pressmeddelande och designervideo:

http://www.fbtb.net/2014/06/03/lego-announces-10242-mini-cooper/#more-28251

Etzel

Riktigt snygg!
Problemet med att köpa den blir att hålla sig ifrån att norpa bitar från den... ;)

AndersI

Det som stör mig mest är vinklarna på fram- och (speciellt) bakrutan.

Nextuz

Har tänkt länge o skärmbredda en VW-pickup (camper van) o använt dessa skärmbreddare :)

o0ger

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Record

Riktigt snygg, jag vill ha en nu direkt!! känns inte som det saknas nått på denna modell :)
Friskt satsat, hälften vunnet..

Risgrynsgrot

Snygg! Picknickkorgen och flaskan är genialisk! Ratten är dock på tok för stor!

Fru Elise

Äntligen en fin picknickfilt.  :)