Att rätta till en UCS Star Destroyer

Startat av EpsilonEta, 12 April 2014 kl. 12:21

Föregående ämne - Nästa ämne

EpsilonEta

Mitt vardags(lego)rum har blivit substitut för Kuat Drive Yards. Min behövde fixas lite.

Nej, jag ska inte bytta till LightBluishGray (fast det skulle ju vara snyggt...)

Efter att ha stått uppställd i sådär 10 år har fronten börjat hänga lite.

Eftersom ramen är byggd i två lika halvor kom jag på iden att vända hela ramen (eller snarare stöden och magneterna).
Tänk att man skulle ha nytta av den där "jätte roliga" x2 från instruktionen.

Mitt i vändandet:

Notera att jag var försynt nog att ta bort de stora motorerna (efter att två av dem fallit av).

Jag fick bestrida mina OCPD impulser att vrida på alla stagen mellan delarna och motorfästena. Jag ska ju ändå vända tillbaka igen efter så där 10 år.

Här syns vilken skillnad det gjorde. En halv stud har den justerats i sidled, och det här är baktill. 

Detta kan jag rekommendera till alla som har en Star Destroyer som börjar hänga. Det var en vecka sedan och den är fortfarande rak och fin.
Min karaktär i Bortom Sol är: <a href="http://www.swebrick.se/wiki/index.php?title=Louise_Tellarian_%28Bortom_Sol%29">Liiz </a>

Skafte

Den fixen hittade jag någonstans på internet strax efter att jag byggt min. Man fick byta tiles mot plates har jag för mig. Min har nu stått i typ sju år, rak som ett spett!

EpsilonEta

Citat från: Skafte skrivet 12 April 2014 kl. 12:31
Den fixen hittade jag någonstans på internet strax efter att jag byggt min. Man fick byta tiles mot plates har jag för mig. Min har nu stått i typ sju år, rak som ett spett!
Jag förstår inte riktigt vad du menar? Jag har inte bytt ut något, bara flyttat befintliga bitar (till samma position fast upp och ner) och vänt på hela ramen.
Min karaktär i Bortom Sol är: <a href="http://www.swebrick.se/wiki/index.php?title=Louise_Tellarian_%28Bortom_Sol%29">Liiz </a>

Hassel

Min har jag helt enkelt vänt ena halvan av ramen så båda delarna har studsen uppåt och de sitter ihop överallt. Fördelen med det är också att man slipper glipan mellan delarna (den som annars syns jättebra vid motorerna) . Det krävde några bitar till men det kan verkligen rekommenderas. Sen har jag också använt technic liftarms för att förstärka och avlasta magneterna. :)