70810 "MetalBeard's Sea Cow" (2741 delar!)

Startat av Limpfittz, 12 Februari 2014 kl. 10:43

Föregående ämne - Nästa ämne

Limpfittz

70810 MetalBeard's Sea Cow
OBS: Detta set har ännu inte släppts, och LEGO har inte avslöjat det än, alla bilder är läckta och jag har ingen koppling till dem på något sätt.

Delar: 2741
Minifigs: Emmet Wyldstyle Benny Queasy Kitty MetalBeard (miniatyr) Vitruvius
Pris: $200-300 (någon som har koll på svenska priset?)
Release: Väldigt osäkert, men många verkar tro att det släpps nu i februari i samband med LEGO filmen, en del andra säger att vi kan få vänta fram till sommaren. 17 Februari gott folk, då endast till LEGO VIP medlemmar. (tack Risgrynsgrot)
Trivia: Största LEGO skeppet någonsin, och största LEGO Movie setet. Aningen osäker, men tror det är i top 10 bland dem största seten som tillverkats (piece count).

Kommer utan tvekan inhandla detta set, så fort det släpps! (trots att jag hellre skulle vilja att detta blev ett set:) https://i.minus.com/ibdtsY0ETVtiGW.jpg
-Time you enjoy wasting is not wasted time-
Instagram: instagram.com/kattstrumpa
Flickr: flic.kr/ps/2Gp9Ck
Reddit: reddit.com/user/Kattstrumpa/submitted/

Risgrynsgrot

Release för VIP-kunder är 17 Februari. Konstigt att de inte sagt något än.

Priset har man hört en del rykten om, en på Eurobricks sa runt 170 pund, en på Reddit sa 250 USD.. En sak är säker, jag köper den inte om den kostar mer än 2000.

Limpfittz

Citat från: Risgrynsgrot skrivet 12 Februari 2014 kl. 10:46
Release för VIP-kunder är 17 Februari. Konstigt att de inte sagt något än.

Priset har man hört en del rykten om, en på Eurobricks sa runt 170 pund, en på Reddit sa 250 USD.. En sak är säker, jag köper den inte om den kostar mer än 2000.

Såg en kalender någonstans där det stod att LEGO skulle släppa ett exlusivt set den 17 februari men det stod inte vad för något, inte helt säkert att det är detta set! :(
Men tanke på att det är över 2700 delar så är 2000:- SEK inte så farligt.

Limpfittz

Risgrynsgrot

Konstigt dock att LEGO inte har utannonserat den än.. Jag menar, den läckte för längesedan, så varför inte bara "avslöja" den?  ;D

Antar att den kommer ta slut omgående för att sedan lagom komma tillbaka till Mars då man kan köpa den och få en Martian Manhunter-figur på köpet.  ;)

Skrytsson

Häftig. Jag gillar speciellt att det är bitar (och inte tyg) som utgör seglen.

Eigenbrötler

det här är det enda som hindrar mig från att köpa movie sets, jag vill ju ha alla eller ingen! och denna är lite stor, mycket pengar och tämligen ointressant imo.
Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

shutter

Citat från: Skrytsson skrivet 12 Februari 2014 kl. 13:30
Ja seglen är häftiga! Påminner om "Pegasen" med luftskepp från 70-talet.
Köp? nej, men häftigt...

BeardedNerd

Citat från: Skrytsson skrivet 12 Februari 2014 kl. 13:30

Tvärtom för mig, det är snarare det som håller mig från att köpa det. Med riktiga segel skulle man kunna bygga om det till ett mer reguljärt skepp. Nu blir det alltid någon sorts bisarr hybrid.

mssm

Citat från: Risgrynsgrot skrivet 12 Februari 2014 kl. 13:04
Konstigt dock att LEGO inte har utannonserat den än.. Jag menar, den läckte för längesedan, så varför inte bara "avslöja" den?  ;D

Antar att den kommer ta slut omgående för att sedan lagom komma tillbaka till Mars då man kan köpa den och få en Martian Manhunter-figur på köpet.  ;)

Jag hade en förhoppning om en rödvit byggkran... men ptja, den här duger väl den med  :)

Risgrynsgrot

http://www.eurobricks.com/forum/index.php?showtopic=92486#entry1827211

Nu är press releasen här, tonvis med bilder och info! Häftigt set, dock så lär väl det bli löjligt dyrt för oss svenskar..  >:(

Eigenbrötler

jag gissar på ett pris på 2749:- eller 2799:-.

en livebuild av den kommer att visas här:

http://www.youtube.com/watch?v=zsJVfNzuvK0

Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

Risgrynsgrot

Citat från: Eigenbrötler skrivet 16 Februari 2014 kl. 16:09
jag gissar på ett pris på 2749:- eller 2799:-.
Antagligen. Jättelöjligt. Varför ska vi betala 1000 spänn mer än engelsmännen trots allt vi nästan bor grannar?

Designervideo:

ByggareDan

Tittade som hastigast på Forex.se för att jmf rek priserna och då blir det Danska priset 2759:- och pundet blev strax under 2000 (+ca:100lappen i svensk momsskillnad) och Euro'n 2350 så det verkar ju billigast att ta hem från England men lär ju inte dyka upp på Amazon :(

/ByggareDan