Lego Digital Designer - Nybörjarefrågor..

Startat av aBrickTooFar, 31 Januari 2014 kl. 18:20

Föregående ämne - Nästa ämne

aBrickTooFar

Hej igen, här kommer lite fler nybörjarfrågor..

1) Går det att få ut en "parts-list" när man byggt sin modell i Legos digitala designer?

2) Jag kör mac, finns det något bra program för att rendera ut modellerna man bygger i Legos digital designer?

3) Har jag förstått det rätt att det saknas en del bitar här?

Lews

Hej!

1) Ja det kan man göra. Först klickar du på "Building guide mode" längst ut i hörnet uppe till höger, därefter kan du klicka på "Generate HTML building guide" uppe i vänstra hörnet.
När byggbeskrivningen är färdig hittar du en partlista på sista sidan.

2) Sitter på Windows själv så jag lämnar denna fråga till någon med Mac.

3) Det stämmer. Fler bitar kan du få fram genom att gå till View > New themes > LDD Extended.
I extended mode finns dock bitarna i flera färger än vad som finns i verkligheten så man brukar få dubbelkolla färgerna i efterhand.

o0ger

Utökat svar på fråga 3: Tyvärr finns inte alla bitar som någonsin producerats i LDD. Superkalle vet mer.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

aBrickTooFar

Supertack för svaren, det funkade ju som en charm att göra en bygg-guide i HTML med partslist och allt :)

När det gäller delarna där så inser jag ju att det kanske är lika bra att inte "allt" finns med i alla varianter, räcker gott och väl för mig att experimentera. Synd att dom tog bort möjligheten att beställa alla bitarna.. men den dörren kanske inte är helt stängd i framtiden

o0ger

Ang. fråga nummer 2: Jag har själv Windows så jag har aldrig funderat på saken. Men vad jag vet så kan du installera Windows på en Mac. Du kan köra det som enda operativsystem, eller så kan du köra dual bot m.h.a. Bootcamp. Du behöver såklart en version av Windows, men det flesta hemma, eller så får du köpa det. Det kosta ca 1000 spänn.

Ett annat alternativ man kan testa är att virtualisera programvaran på din Mac. Det finns olika lösningar, men de vanligaste (och bästa?) som jag vet just nu är Parallels och VMWare Fusion.

Det skulle vara kul om någon ville testa detta för att se hur det funkar.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!