10241 Maersk Line Triple-E Mærsk Mc-Kinney Møller

Startat av Nextuz, 28 September 2013 kl. 11:46

Föregående ämne - Nästa ämne

lindyhep

marpe

Fin båt.  :) Maersk blue är tillbaka, utropade jag först, men den är ju byggd i medium azure...
Synd att LEGO slutade med Maersk blue härom året.

Nextuz

Citat från: marpe skrivet 29 September 2013 kl. 09:39
Fin båt.  :) Maersk blue är tillbaka, utropade jag först, men den är ju byggd i medium azure...
Synd att LEGO slutade med Maersk blue härom året.

Har du inte sett avsnitt 1 av säsong 2 av Bron på SVT? :P
Där förklarar polisen Saga Norén (som lider av asperger) att det är ett skepp... Längre än 12 meter och bredare än fyra, så det är enligt sjölagen juridiskt sett inte en båt utan ett skepp :P haha

http://www.svtplay.se/video/1474854/del-1-av-10  Vid 10:00 och 25:20 :P

o0ger

Citat från: Nextuz skrivet 28 September 2013 kl. 22:24
Räknade nu.. Legobåten har bara hälften så många rader som den riktiga ;)

Här tycker jag att lego borde ha tagit upp produktionen av Modulex igen. Modulex 1x3 tiles, eller 1x4, hade passat bra som containrar i den här skalan ;)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Nextuz

Citat från: Nextuz skrivet 29 September 2013 kl. 11:38
Citat från: o0ger skrivet 29 September 2013 kl. 11:35
Citat från: Nextuz skrivet 28 September 2013 kl. 22:24
Räknade nu.. Legobåten har bara hälften så många rader som den riktiga ;)

Här tycker jag att lego borde ha tagit upp produktionen av Modulex igen. Modulex 1x3 tiles, eller 1x4, hade passat bra som containrar i den här skalan ;)

EEEller så får vi rädda situationen genom att bygga en 4 gånger så stor båt... *harkel* Skepp såklart.. :D

marpe

Citat från: Nextuz skrivet 29 September 2013 kl. 11:28
Citat från: marpe skrivet 29 September 2013 kl. 09:39
Fin båt.  :)
Har du inte sett avsnitt 1 av säsong 2 av Bron på SVT? :P
Där förklarar polisen Saga Norén (som lider av asperger) att det är ett skepp... Längre än 12 meter och bredare än fyra, så det är enligt sjölagen juridiskt sett inte en båt utan ett skepp :P haha
Off topic.
Jag befarar att legobåten är kortare än en meter, samtidigt hoppas jag innerligt att du har rätt Nextuz.  ;)
Visst vore det härligt med ett riktigt skepp av LEGO, speciellt i Maersk blue.  :)

(För övrigt tycker jag inte att Saga Norén verkar "lida" av sin diagnos. Nog om det.)

Maersk Line kommer att stå på min önskelista.  :)

mechamike

Hur kan man göra ett Maersk skepp och INTE göra det i Maersk blå.. fail..att dessutom göra en skala modell i fel skala.. nej då står jag över

o0ger

Är det en guldtacka på den där bilden där de visar alla bitar som ingår? Varför? :)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

carlmagnuso

Sweet! Får definitivt skicka Hustrun till Maersk-shopen och plocka upp en sådan till mig :-)

Hassel

Citat

Eller så får vi rädda situationen genom att bygga en 4 gånger så stor båt... *harkel* Skepp såklart.. :D

Jag funderar faktist redan på att göra just det. hehe

o0ger

Okej, guldtackan följer visst med tillsammans med guldmynten så det är ju bara en extra bit som blivit över.

mordatre

Eftersom jag inte är intresserad av båten skeppet (även om det är fint) så noterade jag att Indiana Jones-pistolen är tillbaka. Vore trevligt att se den i fler set igen.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

o0ger

För att nu gå emot den gängse uppfattningen här så måste jag skriva att jag gillar att det är klistermärken och inte tryck. Jag gillar också att de har skrotat Maersk Blue och väljer att gå på Medium Azure istället.

Det är väl för att jag är en MOCare och inte en samlare. Jag blir sugen på att köpa detta set som parts pack. Då vill jag inte ha några tryck på de fina bitarna.

Medium Azure är en färg som förekommer i fler set och är därför mer användbar. Finns tex gott om Medium Azure i Friends. Maersk Blue var ju begränsad till de exklusiva Maersk-setten.

Jag gillar det här settet stenhårt. Mycket Dark Red och Medium Azure. Kommer nog bli nåt trevligt stort rymdskepp av det nån gång. Men, vem vill köpa mina bruna staket?

Illuwatar

Jag tar gärna dina staket... ;)

Cool modell på sitt sätt även om det är en mardröm med avseende på alla dessa klisterlappar. Men som parts-pack är det helt okej, mycket användbart.
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

marpe

Citat från: Illuwatar skrivet 29 September 2013 kl. 23:26
Cool modell på sitt sätt även om det är en mardröm med avseende på alla dessa klisterlappar.
Kanske kan man använda klisterlapparna på något sätt? Om man klipper och klistrar lite så kan man se miraklen. (Anagram på Maersk Line.)