10241 Maersk Line Triple-E Mærsk Mc-Kinney Møller

Startat av Nextuz, 28 September 2013 kl. 11:46

Föregående ämne - Nästa ämne

Nextuz

LEGO presenterar havets Gigant på LEGO Fan Weekend i Skærbæk. Mærsk Mc-Kinney Møller

Mærsk Mc-Kinney Møller är det första av 20st beställda så kallade triple-E containerfartyg.

Enligt Legos Pressrelease:

10241 Maersk Line Triple-E
Ages 12+.  1,518 pieces.
Build the Maersk 'Triple-E' container vessel – a true giant of the seas!

US $149.99 - CA $179.99 - DE 129.99 € - UK 109.99 £ - DK  1199.00 DKK
Presenting the largest ship in the world – the record-breaking Maersk 'Triple-E.' Built from over 1,500 bricks, the model recreates the real vessel in amazing detail. Our LEGO® designers have included rare colors such as medium azur, dark red, sand blue and sand green. There are rotating gold-colored screw blades leading to the brick-built twin propeller engines, which you can view through the window built into the port side of the ship. You can even customize it by adding or removing the containers. This authentic set includes a display stand and fact plaque with detailed information about the ship and, as a finishing touch, there's the gold coin that is added under the mast of all Maersk Line ships for good luck on their voyages. This model is perfect for LEGO fans!

• Features include rotating gold-colored propeller blades, brick-built twin 8-cylinder engines, viewing window into the engine compartment, adjustable rudders, detachable lifeboats, removable containers, rotating crane arms and a special 'good luck' coin
• Includes rare medium azur, dark red, sand blue and sand green colored elements
• Play with the model on carpeted surfaces or mount the model on the display stand
• Building instructions also include interesting facts about the real ship
• Includes 1,518 bricks
• Ship (mounted on stand) measures over 8" (21cm) high, 25" (65cm) long and 3" (9cm) wide
Available for sale directly through LEGO® beginning
January 2014 via shop.LEGO.com, LEGO® Stores or via phone.

Nextuz

Lite fler bilder.

shutter

Tim Pettersson

DK  1199.00 DKK ca 1500kr då 1kr per bit inte illa  ;) snygg jolle annars.
Let the Wookiee win.

Hassel

Nextuz

Citat från: Tim Pettersson skrivet 28 September 2013 kl. 22:18
DK  1199.00 DKK ca 1500kr då 1kr per bit inte illa  ;) snygg jolle annars.

Jaaa.. räddningsbåten är ju helt underbar :D

Superkalle

Båten var här i Göteborg på jungfruturen för någon månad sedan.
Såg den bara på håll, men sjukt stor  :o

Nextuz

Citat från: Superkalle skrivet 28 September 2013 kl. 22:22
Båten var här i Göteborg på jungfruturen för någon månad sedan.
Såg den bara på håll, men sjukt stor  :o

Ja herre...
Upplever den ens sjögång? :P

Räknade nu.. Legobåten har bara hälften så många rader som den riktiga ;)

Joge

Det går ju väldigt många 12-meters containers på 400 meter båt ;) En sådan här måste man ju köpa och ställa i bokhyllan oavsett skala :)

Magnus den store

Inte direkt överraskande att Triple-E kommer med tanke på hur stolta danskarna verkar vara för sin skuta. Ja, jag är avundsjuk. Gillar livbåtsanordningen. Trist att skalan inte stämmer, och ännu tråkigare med dekaler. Jag vill ha den oavsett.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Risgrynsgrot

För de som gillar repetitivt byggande. Och tonvis med klistermärken.

Eigenbrötler

Citat från: Risgrynsgrot skrivet 28 September 2013 kl. 23:12
För de som gillar repetitivt byggande. Och tonvis med klistermärken.

skulle precis skriva att det är en oroväckande stor mängd märken, de kunde ju ha gjort lite tryckta bricks på de ställen där det går...
Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

o0ger

Det är ett väldigt stiligt set med ganska många ovanliga bitar. Blir lite sugen på denna faktiskt.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Hassel

Kul att den är i annan skala än den gamla modellen. Enda detaljen jag inte gillar är bulben, fast den borde gå att bygga om.

Peter