The Lego movie sets winter 2013

Startat av swestar, 24 Juli 2013 kl. 00:31

Föregående ämne - Nästa ämne

lingonfil

Citat från: BeardedNerd skrivet 01 Januari 2014 kl. 13:37
Visst är det mäktigt men det är också rätt fult. Och det här innebär att vi inte kommer att få se ett realistiskt skepp med rejäla bitantal den närmaste framtiden.

Håller med, inte vidare snyggt. Men med alla dem bitarna så kan man bygga ett själv =). Skeppet ser ut att vara helt byggt i bitar, t o m seglen var bitbyggt.

Eigenbrötler

Technic paneler som segel och classic space minifig till skeppet :D
Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

Risgrynsgrot

Vill se en bättre bild på skeppet, men ja tycker det är rätt fult spontant. Känns lite lustigt, designen är uppenbarligen gjord för barn, men priset och bitantalet är gjort för AFOLs..

Bra partspack iallafall, fast man kan nog använda 2000+ kr bättre om man vill ha tag i bitar.  8)

Magnus den store

Inget vackert fartyg precis, men det finns ju en bit som gör att det trots allt kommer vara åtråvärt.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

o0ger

Det kommer förmodligen också ett ganska stort (neo)Classic Space-skepp också.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Magnus den store

Citat från: BeardedNerd skrivet 28 December 2013 kl. 11:47
Bilder på eventuella kommande set från en amerikansk katalog:

http://www.neogaf.com/forum/showpost.php?p=95026093&postcount=3205
Setnummer och namn:

70810 Metalbeard's Sea Cow
70814 Emmet's Construction Mech
70815 Police Dropship
70816 Benny's Spaceship

Record

Skeppet ligger inlagt på brickset redan, å nog är det väl så att skeppet inte är jättesnyggt, men handen på hjärtat så är väl inget av seten i detta tema så där vidare snyggt, men ändå ett roligt tema med många konstiga skapelser, och säkert mycket fina bitar :)
Friskt satsat, hälften vunnet..

Magnus den store

Citat från: Record skrivet 01 Januari 2014 kl. 16:08
Skeppet ligger inlagt på brickset redan, å nog är det väl så att skeppet inte är jättesnyggt, men handen på hjärtat så är väl inget av seten i detta tema så där vidare snyggt, men ändå ett roligt tema med många konstiga skapelser, och säkert mycket fina bitar :)

Jag tycker bara en minoritet av Legos set är snygga men kan tänka mig att temat tilltalar målgruppen (barn höga på socker). Dessutom har åtminstone två av seten alternativa byggen, Castle Cavalry och Trash Chomper, som ser någorlunda normala ut.

Sockerbit

Glöm inte glassbilen, den finns i två versioner också. Ganska snygg tycker jag.

Nextuz

Citat från: Magnus den store skrivet 01 Januari 2014 kl. 14:13
Citat från: BeardedNerd skrivet 28 December 2013 kl. 11:47
Bilder på eventuella kommande set från en amerikansk katalog:

http://www.neogaf.com/forum/showpost.php?p=95026093&postcount=3205
Setnummer och namn:

70810 Metalbeard's Sea Cow
70814 Emmet's Construction Mech
70815 Police Dropship
70816 Benny's Spaceship

Hehe.. släpper de en sliten Spacegubbe måntro? :P

andli

Ja han verkar väl vara med i 70810
http://i.imgur.com/dLswXbK.jpg
(Nere till höger)

Verkar vara billigare att åka hem till föräldrarna och leta rätt på mitt gamla lego än att köpa det setet bara för den gubben :D
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Majkel

Sockerbit

Nu finns en ny liten trailer ute (bl a på The Brick Fan) i den syns en fantastisk ubåt! Hoppas den kommer som ett set.

Record

En god ide, sitter nu själv med ett gäng Lone Rangers, efter en Amazon leverans :P
Friskt satsat, hälften vunnet..

MicroByggare

Citat från: Sockerbit skrivet 07 Januari 2014 kl. 18:54
Nu finns en ny liten trailer ute (bl a på The Brick Fan) i den syns en fantastisk ubåt! Hoppas den kommer som ett set.
Jo den ser snygg ut och annars kan jag bara hoppas på monorail (också del av trailern)
Minderårig LEGObyggare! Min Flickr: www.flickr.com/photos/92996446@N08/