2014 Modular Building (10243 Parisian Restaurant)

Startat av Kwagge, 13 Juli 2013 kl. 23:23

Föregående ämne - Nästa ämne

Record

Mycket fin,  man får hoppas att denna passar in bättre än vad market street gör, något av ett svart får i gatan, tänker då mest på den där helt värdelösa trädgårdsdelen som är till den.

Spontant känns det som om denna skulle göra sig bra bredvid Cafe corner, men det är helt klart ett steg i en ny riktning/
Friskt satsat, hälften vunnet..

dalle

På bild verkar det vara ett bygge helt i min smak. Givet inköp.

Tie Fighter

Citat från: Record skrivet 05 Oktober 2013 kl. 09:21
Mycket fin,  man får hoppas att denna passar in bättre än vad market street gör, något av ett svart får i gatan, tänker då mest på den där helt värdelösa trädgårdsdelen som är till den.

Spontant känns det som om denna skulle göra sig bra bredvid Cafe corner, men det är helt klart ett steg i en ny riktning/
skulle kanske passa bra till vänster om market Street?

Eigenbrötler

jag vågar inte ens börja med modular, då vill man ju ha alla, och det blir så hemskt mycket pengar.
Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

Teabox

Mycket snyggt, många fina detaljer. Också alla nya fina element  :D

Jag tycker mig se en bit jag aldrig sett innan, en rund 2x2 tile med hål i. Här och här ser man en silverfärgad rund 2x2 tile (till vänster) med uppochner vända bitar som ser lite mer insjunkna ut än vad de borde vara om det var en vanlig rund 2x2 tile.

colonel

Citat från: o0ger skrivet 05 Oktober 2013 kl. 09:03
Fantastiskt fint hus. Jag tycker att Palace Cinema och Town Hall var lite sådär. Men det här är absolut toppklass! Jamie slår till igen!
Det er lige mine ord, o0ger! Jamie var heller ikke 100% ansvarlig for de 2 andre "kiks", men nu er han tilbage!!!

Risgrynsgrot

Tusan! Jag som inte vill börja samla på Modular Buildings..  ;D

jalappe

Ett givet köp. Har alla utom CC och MS. Ska nog försöka skaffa CC iallafall. Men 20:000:- Hos klossbutiken är lite väl saftigt:-)

Tie Fighter

Citat från: Risgrynsgrot skrivet 05 Oktober 2013 kl. 12:25
Tusan! Jag som inte vill börja samla på Modular Buildings..  ;D
Så var det även för mig till så sent för ett år sedan, det är bara att ge efter.  :P
Men jag har än så länge hållit mig till CC hus som jag verkligen vill ha, dom som varit för dyra har jag BL:at mig till och bytt ut svindyra delar mot billigare alternativ.

mordatre

Jag ser mängder av nya bitar och gamla bitar i nya färger. Sedan är ju huset riktigt snyggt. Kanske ska lägga in ett sådant i budgeten. Vespan och blomkrukorna är ju riktigt trevliga.    Med risk för att bli en CC-junkie.  :-\
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Kwagge

Tillbaka till GG stilen!

Härlig tak lösning där man viker ut/tillbaka taket för att komma "in".

Det som ororar mig är:vad/vilket ska man placera till höger om huset. Känns inte kanon att ha ett höft hus till höger om uteplatsen.. Lösning som jag funderat på: bygga en till fast spegelvänd, eller bygga torg/park/marknad...

Men köpa minst en det ska jag. Jag har ju haft "turen" att varit AFOL under alla åren dessa har kommit..
Frågor om Lego World Stockholm kan man skicka till mig på admin@lwfanzone.se

BeardedNerd

Ruggigt snyggt. Jag tycker också att det här huset passar strålande bredvid Market Street... farligt. Men vad gäller Market Street så är väl det mesta av priset i förpackning/manual och enstaka dyra bitar? Att Bricklinka ihop det med vissa delar utbytta till andra färger borde inte vara omöjligt till "ordinarie" pris... om man bara är ute efter att komplettera gatan.

Kristofer Jaxne

www.jaxne.com - DJ / Musikproducent  / Liveartist

Selander

Sollan