Mycket opretentiös nano-byggtävling...

Startat av AndersI, 05 December 2012 kl. 14:15

Föregående ämne - Nästa ämne

lindyhep

Citat från: AndersI skrivet 09 December 2012 kl. 22:57
Men hur får du den att stå kvar utan att välta?

Står den ;)
Det ser ut som mycket i bilden är bortplockat, varför inte bordet den ligger på?

Schysst segway :)

Många andra snygga byggen här också.
Fick just en idé själv men den får vänta lite.

isola

Nu när vinter verkligen fått sitt grepp om hela landet gick tankarna tillbaka till sommaren och den härliga grillen.
Klart man kan grilla på vintern också  ;)

Varför hittar jag inte de bitar jag behöver?
Men vad är det som surrar runt i lådan med en himla fart?
Ok... Jag tror minsann jag har fått en liten hjälpreda.

Antalet bitar då?
Grill hela: 16st
Medhjälpare: 11 om man räknar banden som 2 bitar, räknar man varje länk blir det 25st bitar totalt.

Wineyard

En liten tårta, 8 bitar:

Odidoma

Citat från: Wineyard skrivet 10 December 2012 kl. 00:59
En liten tårta, 8 bitar:
är det kragen till serie 8? Fantastiskt snyggt!

Citat från: isola link=topic=4388.msg75795#msg75795 date=1355096
Ok... Jag tror minsann jag har fått en liten hjälpreda.

/quote]gillar medhjälparen, där har vi en till tävlingsgren, att bygga och berätta om sin "medhjälpare".

Jonsson

Både grillen med korvarna ;D och tårtan är fullkomligt lysande! :)

AndersI

Härligt! Inte nog med att det är små byggen, det är användbara små byggen också!

Jonsson

Blev ett lite frukostbygge och jag fortsätter på vintertemat.
För mig är det ingen riktig vinter utan koltrastar. :)

Just ja..8 bitar som synes..

EDIT:

Han fick lite längre stjärtfena..:)

AndersI

Gillar! Fast jag skulle nog göra koltrasten lite längre, även om det drar några bitar till.

Får vi se AndersNolberger knyta ihop sitt sädesfält till en kärve, också? Fast det finns ju den här biten, förstås: http://www.bricklink.com/PL/6064.jpg?1

Nextuz

Citat från: Jonsson skrivet 10 December 2012 kl. 08:57
Blev ett lite frukostbygge och jag fortsätter på vintertemat.
För mig är det ingen riktig vinter utan koltrastar. :)

Just ja..8 bitar som synes..

Stigge72

Citat från: AndersI skrivet 10 December 2012 kl. 09:56
Gillar! Fast jag skulle nog göra koltrasten lite längre, även om det drar några bitar till.

Får vi se AndersNolberger knyta ihop sitt sädesfält till en kärve, också? Fast det finns ju den här biten, förstås: http://www.bricklink.com/PL/6064.jpg?1
Den här, menar du?
Nio bitar totalt med mark och allt. (basplattorna under och bakom är inte medräknade)

Anders Nolberger

Efter Stigges bidrag så har jag nog inget att tillföra. Den var riktigt snygg!

Ras 74

En X-Wing i 7 bitar som finns i min avatar med.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

AndersI

@nextuz:) :) :)

@stigge: Helsnygg! I kväll ska jag bygga julkärve och fåglar - vem fixar ett fågelmatbord i samma skala?

@Ras: Är du så fattig att du inte ens kan få ihop de där 7 bitarna IRL?  :P

Ras 74

Citat från: AndersI skrivet 10 December 2012 kl. 11:54@Ras: Är du så fattig att du inte ens kan få ihop de där 7 bitarna IRL?  :P

Jag är mitt i sorteringstagen hemma. Hela vardagsrummet är fullt med LEGO. På torsdag kl. 17:00 måste hela lägenheten vara i tipptopp då det kommer
komma folk för att titta på den. Så det handlar inte riktigt om snålhet, utann prioriteringar i livet.

Men förmodligen skulle jag, om tiden var på min sida, kunna byggga hundra sådana X-Wings  8)
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

AndersI

Citat från: Ras 74 skrivet 10 December 2012 kl. 12:11
Men förmodligen skulle jag, om tiden var på min sida, kunna byggga hundra sådana X-Wings  8)

Det vore någonting att anfalla CB Tie Fighter basen med  ;D