Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Minifigs series 10

Startat av rocketboy, 26 November 2012 kl. 20:53

Föregående ämne - Nästa ämne

Magnus den store

Citat från: AndersI skrivet 21 April 2013 kl. 22:13
Om det nu finns 5000 i hela världen, hur stor sannolikhet är det att två stycken hamnar hos samma person?

Jag kanske bara är cynisk nu, men det skulle inte förvåna mig om en del folk sitter på väldigt många lådor och scannar av alla påsar efter Mr. Gold. Även CMF 10 har bump-codes. Det lär väl märkas om det säljs mer lösa eller öppnade påsar än tidigare samtidigt som obrutna lådor är en bristvara.  ::)
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

marpe

AndersI har en poäng. Bluffrisk och reklamvärde.

Vad är reklamvärdet för nyheten: Ebay är både först och säljer två stycken. Respektive: Legos minifigur är värd 999 $.

Magnus den store

Oavsett hur det är med den saken. Magic Magnus säljer sin andra för rena reapriset av € 889. Han är noga med att täcka bump-koden registreringsnyckeln.

de Gothia

så säljaren drog in 16 000 på två minifigs?! herregud!

mechamike

"there is something rotten in the state of denmark"
Jag är inte helt kosher med att man gör så här små serier när produkten trots allt är riktad mot barn.

dalle

Hitta serie 10 på br i Uppsala. Ingen guldgubbe dock.

Odidoma

Citat från: dalle skrivet 24 April 2013 kl. 12:56
Hitta serie 10 på br i Uppsala. Ingen guldgubbe dock.
fanns serie 10 på BR Liljeholmen men inte Sthlm city, dem kanske packar upp segare/senare.

Anders67

köpte 2 figs idag, nr16 och nr 6 + 2st BRgubbar, någon som vill ha bumpkoder till 603B3?

Roger Brickjet

Gick igenom en låda på BR i Nacka idag. Ingen Mr Gold...

Inser att jag aldrig kommer att hitta en själv, men med tanke på vinsten man ser ut att kunna göra på ebay är det ganska svårt att gå förbi en låda utan klämma på alla! Och det sitter någon galen tysk med 2 sålda av 4 (fyra!) totalt på ebay för ca 5000 kr st.

Jag tycker nästan att det vore bättre om en sån här raritet auktionerades ut direkt från LEGO så att överskottet i alla fall kunde gå till något mer vettigt än att fylla fickorna på enstaka Lego-handlare...äh, jag är väl bara avundsjuk som vanligt :)

marpe

Jag hoppas att många Mr Gold hittas av barn som säljer legogubbarna för att stärka veckopengen.
"Gubbe bytes mot dödsstjärnan."

Majkel

Jakten och spänningen känns som en jakt efter guldbiljetter till oompa loompernas arbetsplats! Men den öppnar väl ingen magisk port i närheten av Billund? Det vore roligt om den gjorde det, nu känns det som att fokus ligger på ett ekonomiskt värde och inte på det spännande att man kan bli en av få som råkar köpa en riktig raritet.

MicroByggare

nu blir jag i min tur avundsjuk för i min butik säger dom att serie 10 inte kommer förrän augusti vad är det ???
dom sa att det stod aug13 i leksakskatalogen.  >:(
Minderårig LEGObyggare! Min Flickr: www.flickr.com/photos/92996446@N08/

Mirandir

Citat från: MicroByggare skrivet 26 April 2013 kl. 11:39
nu blir jag i min tur avundsjuk för i min butik säger dom att serie 10 inte kommer förrän augusti vad är det ???
dom sa att det stod aug13 i leksakskatalogen.  >:(

Serie 10 bör dyka upp senast inom nån vecka. Serie 11 bör däremot komma, om alls, i slutet av augusti.
Legobloggen: http://legobloggen.com

Magnus den store

Citat från: de Gothia skrivet 22 April 2013 kl. 23:57
så säljaren drog in 16 000 på två minifigs?! herregud!

Nej, han fick inte sålt den andra och nu har han dumpat priset till ynka € 589.

Ozp

Var på det lokala maxi och köpte två påsar. I den ena fanns det två gubbar,  ;D
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!