Komma igång med LDD?

Startat av Gideon, 30 Oktober 2012 kl. 20:49

Föregående ämne - Nästa ämne

Anders67

LDD har en funktion att exportera alla bitar i excel format perfekt för att räkna och beställa bitar!

Superkalle

@Aro - vill du göra en mappning mellan bitarna som behövs i en viss MOC, och de som finns att beställa i Lug-bulken, så kan du köra LDD Manager. Det finns en funktion där som heter "compare models".

Aro

Tack ska kolla på detta...återkommer nog när jag stöter på nästa problem...var mycket smidigare att bygga med en egen palett av bitar bredvid föremålet och bara clona dem och färdiga delar...blir nog smidigare när man kommer in i det.
Min säljtråd nu inför Julen:http://www.swebrick.se/index.php?topic=7759.0

o0ger

Ibland när man startar LDD så står det att den uppdaterar sig och laddar ner nya bitar. Finns det något sätt att se vad som är nytt eller vad det är som förändras/förnyas för varje ny release?
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Superkalle

Jag postar nästan alltid sådan info på LDD forumet på EB, så där kan man alltid kolla.

o0ger

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Majkel

Jag får inte 53407 (tågväxel) att fästa mot andra rälsbitar (ex 53400), tågväxel mot tågväxel går bra och rakt räls mot rakt räls går bra. Vad gör jag för fel?

Illuwatar

Försökte det samma (LDD 4.3.6, brick version 1033) och får samma fel. Om man studerar ändarna på de raka rälsbitarna och jämför ändarna på växlarna så är de olika. Växlarna sakna de utskjutande, avfasade ändarna. De är helt raka. Då blir det "kollisions"-fel och bitarna kan inte läggas jämt med varandra. En ny (och korrekt) modell av växlarna behövs...
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Majkel

Nu råkade jag lösa det hela när jag skulle fortsätta. Det finns två sorters räls i LDD, en under tågrälsikonen och en under elmotorikonen. om man bara använder räls från en ikon passar de ihop, ska jag använda en tågväxel måste jag således använda de andra rälsbitar som finns under samma ikon (motorn).