Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

LEGO Galaxy Squad 2013

Startat av mechamike, 19 Oktober 2012 kl. 12:58

Föregående ämne - Nästa ämne

mechamike

LEGO Galaxy Squad – andledningen till att Alien Conquest förvann ut hyllorna kanske?
Enligt Brickipedia verkar det handla om rymdtinsekter.

Setlistan hittad på nätet visar ju på det..
LEGO Galaxy Squad Space Swarmer (70700)
LEGO Galaxy Squad Swarm Interceptor (70701)
LEGO Galaxy Squad Warp Stinger (70702)
LEGO Galaxy Squad Space Mantis (70703)
LEGO Galaxy Squad Vermin Vaporizer (70704)
LEGO Galaxy Squad Bug Obliterator (70705)

Jag hoppas verkligen våra Galaxy Squad killar kommer med samma utrustning som Galaxy Squad CMF fast i fler färger.
Space är alltid kul

Mirandir

Jag tror också att temats minifihs kommer att bära den där CMF  rustningen fast i en annan färg. Jag hoppas bara att man inte återanvänder den limegröna versionen från lex luthor polybagen.

Och en liten disclaimer innan nån antar att jag smygläker saker:
Jag har inte sett några bilder på temat ännu. Bara när det släpps och hur många set det kommer.  Mitt antagande är helt baserad på temats namn och det faktum att CMF exklusiva bitar har en förmåga att "rinna över" till de "vanliga" temana.
Legobloggen: http://legobloggen.com

mechamike

Vågar man hopas på någon färgskala som inte känns allt för junioriserad? ADU blå bilar och lime ailens fick mig inte att jubla .. (man kan iofs bygga om de set'en i en annan färg men minfigs e ju svåra att ändra.) Vore ju kul om Lego vågar sig på något annat än Lime.. Lime powerminers, Lime Ninjago, 
CMF'en var ju DK blue,, vore ju kul om han höll sig till DK blue, DK red, DK grey DK lila? DK Oliv green  ;D

insurrection

Undrar ifall dom kommer ta in http://lego.cuusoo.com/ideas/view/5127 som en del i den här serien när den nått 10K röster om typ 2 månader.

Larry Lars

Ett tema med en häftig rymdpatrull är ju givet nu när den futuristiska rustningen från CMF finns. Hoppas verkligen att det förutom coola uniformer finns någon slags innovation med temat. Att färgerna känns extra roliga eller att det i övrigt bjuder på något vi inte sett tidigare.

Citat från: insurrection skrivet 19 Oktober 2012 kl. 15:26
Undrar ifall dom kommer ta in http://lego.cuusoo.com/ideas/view/5127 som en del i den här serien när den nått 10K röster om typ 2 månader.

Försöker de inte hålla CUUSOO som ett väldigt separat spår? Svårt att tänka mej att de på det sättet skulle ge en "användare" erkännandet och del av intäkterna för ett så pass generiskt SciFi-tema.

De som tror att CUUSOO är mer än bara varumärkesvård tycker naturligtvis att jag har fel. Vem vet egentligen. Kanske skall jag lägga ett förslag om att sälja något sorts brandman- eller polistema med station och olika fordon. ;)
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

insurrection

Citat från: Larry Lars skrivet 23 Oktober 2012 kl. 17:28
Citat från: insurrection skrivet 19 Oktober 2012 kl. 15:26

Försöker de inte hålla CUUSOO som ett väldigt separat spår? Svårt att tänka mej att de på det sättet skulle ge en "användare" erkännandet och del av intäkterna för ett så pass generiskt SciFi-tema.

De som tror att CUUSOO är mer än bara varumärkesvård tycker naturligtvis att jag har fel. Vem vet egentligen. Kanske skall jag lägga ett förslag om att sälja något sorts brandman- eller polistema med station och olika fordon. ;)
Haha :)
Men nu var det ju kanske inte riktigt så att jag menade - att det skulle bli ett set i den "vanliga" linen som hamnar i butiker etc. Jag tänker mer att ifall de nu ändå ska göra en Sci-fi-soldats-line så vore det smidigt för dom att köra samma figs etc. till ett Cuusoo-set.
Ifall jag själv ska hoppas på någonting skulle jag väl dock hellre se en helt egen setting på Cuusoo-setet (om det nu blir av) eftersom det isf. skulle ge större variation i av rymd-fraktioner.

Larry Lars

Citat från: insurrection skrivet 23 Oktober 2012 kl. 18:07
Haha :)
Men nu var det ju kanske inte riktigt så att jag menade - att det skulle bli ett set i den "vanliga" linen som hamnar i butiker etc. Jag tänker mer att ifall de nu ändå ska göra en Sci-fi-soldats-line så vore det smidigt för dom att köra samma figs etc. till ett Cuusoo-set.

Jo, det förstod jag nog. Mitt påpekande var lite tillspetsat med anledning av att jag sett flera diskussioner där användare spekulerar kring Cuusoo-projekt som antas passa in i kommande teman. Min poäng är att det nog faktiskt är antingen eller. Precis som du själv säger så skulle det väl vara bättre med separata soldater från Cuusoo.

Jag tror dock att ett sådant projekt ligger för nära den givna mittfåran för att bli en utvald modell. Det hägrande röstresultatet genererar väl i första hand en analys och ett omdöme.

Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Myko

Förhoppningsvis blir detta ett schysst tema, men setnamnen får mig i att tappa suget lite. Låter som att det kommer bli som Space Police III med andra figurer och färger.

Gray

Första bilden har dykt upp i klubbtidningen, och i kommentarerna på Bricksets artikel länkades det till denna bättre bild.

Har varit riktigt besviken på i stort sett alla kommande teman och set, men detta tema ser klart mycket bättre ut än vad jag förväntade mig.

mechamike

Bra fynd.. då vet vi hur fienden ser ut...

dinskugga

Ohhhh detta kan bli mycket grymt  ;D

Mattias

Låter som ett nytt space police tema med nytt namn får hoppas på bra delar iaf  :)

Megabluck

Jag gillar hur detta tema verkar se ut; också intressant att det ser ut som det utspelas i samma universum som Monster Fighters.