Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

City och Ninjago 2013

Startat av Etzel, 10 Oktober 2012 kl. 17:21

Föregående ämne - Nästa ämne

Nextuz

Citat från: Larry Lars skrivet 28 November 2012 kl. 20:48
Detta ser väl ganska trevligt ut.

60009 Helicopter Arrest

Bilen e riktigt snygg =)

Helikopterrån nån? :P

Mirandir

60009 Helicopter Arrest

Ser ut som ett typiskt exklusivt set. Kanske beroende på att det innehåller en byggnad och jag har för mig att det inte fanns med i katalogen.
Legobloggen: http://legobloggen.com

Larry Lars

Citat från: mechamike skrivet 24 Oktober 2012 kl. 11:18

Snubbla över en bild på Ninjago , känns som det är lite mech tema över 2013.. inte mig emot  ;D Jag saknar Exoforce ibland..

Kanske stämmer in på fler set, men detta set ser ut att ha inverterad tile. I ett relativt litet set är ju det en trevlig överraskning.

Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Myko

Såg en inverterad i Tan i ett Chima-set, trevligt att få lite spridning på färgerna på den biten.

Gray

Citat från: Larry Lars skrivet 29 November 2012 kl. 11:43

Kollar man närmare på "kanon-armen" ser den även ut att komma med en 99781 i svart vilket inte funnits hittills (samt en 99780 på samma arm, fast inte i ny färg). Det ser även ut som att ninjan står på en 99207 också, fast inte den heller i någon ny färg. Ändock, rätt många av de nya bracket-bitarna i detta lilla set.

Johan J

60009 Helicopter Arrest

Jag tycker det ser ut som en Playmobil-helikopter. Inte alls lockande.

Setets upplägg är kul, men inte helikoptern, den förstör allt.
LEGO är skoj.

Johan J

Inga rykten om nytt godståg?
LEGO är skoj.

micke

Lägger in lite bilder på nya City set 2013
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

o0ger

Snygga set! Men tyvärr känns det mer och mer som playmobil över vissa av de här setten. Cockpiterna på helikopter och flyg då framför allt.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

b0D3N

Är det nya verktyg i 60025 och 60027? Fälgkors, skiftnyckel och skruvdragare...

Nextuz

Citat från: b0D3N skrivet 05 Februari 2013 kl. 21:39
Är det nya verktyg i 60025 och 60027? Fälgkors, skiftnyckel och skruvdragare...

Cooolt :D

Anders67

Citat från: o0ger skrivet 05 Februari 2013 kl. 21:33
Snygga set! Men tyvärr känns det mer och mer som playmobil över vissa av de här setten. Cockpiterna på helikopter och flyg då framför allt.

Håller verkligen med, lego ska byggas, det ska inte vara färdiga bitar. Helikoptern passerade gränsen!

Nextuz

Citat från: Anders67 skrivet 05 Februari 2013 kl. 22:50

Håller verkligen med, lego ska byggas, det ska inte vara färdiga bitar. Helikoptern passerade gränsen!

Jag tycker den biten är nödvändig... den gör att man får ett snyggt o modernt utseende.. precis samma med nosen på de nyare större planen =)

SuperMario

Håller med Nextuz i denna fråga. Det känns lite som ett nödvändigt ont, så att det inte blir alltför många småbitar som kanske innebär att det ser plottrigt ut.

Det är en hel del 'fel' och tillkortakommanden på i stort sett alla sets.. Det krävs lite modifieringar för att det ska bli tillräckligt bra/snyggt. T.ex. angående 60025 är jag bl.a. besviken på att det inte finns några baklyktor på dragbilen!!

o0ger

Citat från: Nextuz skrivet 05 Februari 2013 kl. 22:55
Citat från: Anders67 skrivet 05 Februari 2013 kl. 22:50

Jag tycker den biten är nödvändig... den gör att man får ett snyggt o modernt utseende.. precis samma med nosen på de nyare större planen =)

Det går att bygga riktigt snygga saker med LEGO (som ni säkert vet). TLC tar the easy way out här tycker jag. Det blir som sagt Playmobil över det hela. Vill jag ha en snygg helikopter gjuten i ett stycke plast så köper jag inte LEGO.

De hade kanske kunnat uppfinna 10 nya bitar för att bygga en snygg cockpit som sen hade kunnat användas till annat. Nu är de på väg tillbaka till stora oanvändbara bitar som bara fyller ETT syfte.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!