Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Samla minifigs 2010

Startat av Mikael Sol, 29 November 2009 kl. 14:03

Föregående ämne - Nästa ämne

Anders Nolberger

Någon som är intresserad att dela en låda med mig? Om det är som i första serien borde man få 3 kompletta set i en låda så om vi är 3 så får vi den till ett bra pris.

devva

En komplett serie går på 400kr +/- beroende lite på vart man köper dom, 1100 på hikmet + frakt + extra ev frakt mellan personer gör att det faktiskt knappt lönar sig, tyvärr...

Måns.S

Köpte 5 figs ur series 2 idag. Kartongen de hade framme var nästan tom, så jag fick den med, gratis, när jag frågade. Kartongen alltså inte figsen. Lite kul tycker jag, har aldrig köpt hel kartong.

Anders Nolberger

CitatEn komplett serie går på 400kr +/- beroende lite på vart man köper dom, 1100 på hikmet + frakt + extra ev frakt mellan personer gör att det faktiskt knappt lönar sig, tyvärr...
Jo det klart det blir gansa dyrt ändå.

Jag har nyligen skaffat en Androidlur och sökte lite på nätet i går efter hur jag kan använda streckkoden med den. Då hittade jag en app som heter "Lego Mini Figure Identifier" som visar en bild på den minifig som finns i påsen när man scannar den "andra" streckkoden!

Sök på "mini figure" i market så hittar ni den.

Så jag försöker nog göra mina inköp på Sagoland i Linköping i dag.

Tobbe Arnesson

Strålande, tack för tipset!

Jag vill ha (minst) en spartan-överkropp och ett gäng gymgubbar. :)
Blogg: Robotkampen

Anders Nolberger

Nu har jag varit på Sagoland. Appen fungerade perfekt!

Jag fick tag på alla utom surfaren och då letade jag igenom hela den låda som stod på disken. Det såg inte ut som om det var tagit speciellt många innan mig men det kanske varit någon där och kollat streckkoder som ville ha dem.

I kassan sa de att de inte fått alls lika många av serie 2 så om ni vill ha så ska ni nog skynda er.

Fe4sen

Någon som vet fördelning av figurerna i en hel låda i Serie 2?  I serie 1 var det ju inte lika många av alla i lådorna.

Anna

Surfarkillen har ju snygga shorts, not. Shorts på ena sidan och string på baksidan. Kanske är det en haj som varit i farten och bitit honom där bak. Finns det andra gubbar där de slarvat med trycket?

Skrytsson

Citat från: Fe4sen skrivet 26 Juli 2010 kl. 20:08
Någon som vet fördelning av figurerna i en hel låda i Serie 2?  I serie 1 var det ju inte lika många av alla i lådorna.

3 st av:
Sångerskan, Surfaren, Utforskaren, Farao, Romerska soldaten, Skidåkaren och Disco-killen.

4 st av:
Vampyren, Mexikanen, Häxan, Mimaren, Badvaktar-tjejen och Tyngdlyftaren.

5 st av:
Karatemästaren (tro det eller ej!), Lejontämjaren samt Motorvägspolisen.

I förra serien kändes det som att Lego gjort de bästa (mest eftertraktade) figurerna sällsynta. Verkar ungefär likadant här, bortsett då karatemästaren som det ju finns fem av.

Peewit

Serie 2 finns på Barnens hus i Göteborg. Men jag tunnade ut antalet spartaner lite i går....  ;D

AntonYmer

Haha! Kul att du har bytt huvuden på dem.

insurrection

Citat från: Peewit skrivet 28 Juli 2010 kl. 22:18
Serie 2 finns på Barnens hus i Göteborg. Men jag tunnade ut antalet spartaner lite i går....  ;D
Hehe, ser ungf. likadant ut hemma hos mig :)

Verkligen helt fantastisk fig, älskar varje bit, särskillt spjutet.

Undrar hur många man måste skaffa... 300är ju en rund och fin siffra  :P skulle ju kosta under 10K med...  ::)

devva

Citat från: Peewit skrivet 28 Juli 2010 kl. 22:18
Serie 2 finns på Barnens hus i Göteborg. Men jag tunnade ut antalet spartaner lite i går....  ;D

Märkte det då jag var där idag, fanns massivs av alla andra, men bara 1 spartan av 4 nästan fulla lådor :P

tellblom

Finns INGEN spartan (rommare) på Barnens hus i GBG ..........  Det var den enda jag inte fick tag på

/Martin

devva

Citat från: tellblom skrivet 29 Juli 2010 kl. 15:45
Finns INGEN spartan (rommare) på Barnens hus i GBG ..........  Det var den enda jag inte fick tag på

/Martin

Nope, jag lyckades få tag på den sista, antar att vi nästan sprang på varandra där :)