Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Sex sidor av set 600-2

Startat av Regenten, 26 Juni 2012 kl. 00:36

Föregående ämne - Nästa ämne

Regenten

Då har man fått hem set 600-2 i detta fina skick! Tycker detta set är lite speciellt eftersom den första minifiguren från 1978  ligger inne i kartongen. Kartongen ja.. Mycket fin och saknar för ovanlighetens skull prislappen..

Jag gav ca 600 kr på ebay för denna.

Hälsar Jonas (som ska sova med asken intill huvudkudden i natt  ;))

Våga aldrig bli för gammal för LEGO!!  www.mafire.n.nu

Huvudfoting

Oj vilka härliga barndomsminnen. Kliar lite i fingrarna när jag ser den obrutna förseglingen... ;)

/W

shutter

Ja det är kul att se!
Det är från mina bästa LEGO-år som barn...

Gray

Lite sorgligt på ett sätt, en leksak som aldrig lekts med. Inte för att LEGO-figurer lever a la Toy Story, men ändå.

Merkurius

Så vackert.. vilka flashbacks! *Torkar en tår*

Har ofta funderat på det där.. om jag fick tag i en sån, skulle jag öppna den då för att under 10 sekunder bli 6-7 år igen? Spara den för att öppna på min dödsbädd? Sälja?
Panem et solanum habemus. Quid nobis male evenire potest?

Regenten

Kul att det gillas  ;D

Tänker också på figuren som legat där inne i mörkret i 34 år... Funderar på om jag ska köpa set 620 också. Lite dyrare men asken är inte det minsta blekt, därför är den en hundring dyrare. 700 spänn kostar den.. Vad säger ni? Ska jag slå till? Har jag råd? Egentligen inte/aldrig men det smakar att vara bäst  8)

Huvudfoting

Citat från: Regenten skrivet 27 Juni 2012 kl. 00:35
Kul att det gillas  ;D

Tänker också på figuren som legat där inne i mörkret i 34 år... Funderar på om jag ska köpa set 620 också. Lite dyrare men asken är inte det minsta blekt, därför är den en hundring dyrare. 700 spänn kostar den.. Vad säger ni? Ska jag slå till? Har jag råd? Egentligen inte/aldrig men det smakar att vara bäst  8)

Detta är väl ingen fråga? För det finns ju bara ett svar: KÖP!!! Blir ju ett fantastiskt minne, bra komplement till 600 och en bra investering. Askar i det skicket ökar ju inte i antalet med åren (till skillnad från samlare... ;-))

Regenten

Citat från: Huvudfoting skrivet 27 Juni 2012 kl. 07:32
Citat från: Regenten skrivet 27 Juni 2012 kl. 00:35
Kul att det gillas  ;D

Detta är väl ingen fråga? För det finns ju bara ett svar: KÖP!!! Blir ju ett fantastiskt minne, bra komplement till 600 och en bra investering. Askar i det skicket ökar ju inte i antalet med åren (till skillnad från samlare... ;-))

Oki oki, jag ska.. Fast nu har jag hittat set 604 också.. I samma skick! Kan inte inte köpa bägge.. Eller  ;)

Linus Damberg

har  funderat på om ja skulle köpa några mindre set och spara dom tills jag blir äldre.värt?
Den som äger mycket silver kanske är lycklig.
Den som äger mycket LEGO kanske är lycklig.
Men den som intet äger kan sova lugnt.

shutter

Citat från: Linus Damberg skrivet 27 Juni 2012 kl. 14:36
har  funderat på om ja skulle köpa några mindre set och spara dom tills jag blir äldre.värt?

Ja du har ju tiden för dig som tonåring... Så några oöppnade boxar från idag kan bli värdefulla om sådär 34 år som i exemplen ovan. Själv känner jag mig för gammal för att börja spara dagens LEGO. Däremot sparar jag de öppnade kartongerna ;D

Tobbe Arnesson

Jag räknade på det där förut. Om man köpt ett gäng Classic Space när de kom ut och sålt idag så skulle vinsten vara högst marginell. Visst, jämför man bara inköpspris mot försäljningspris ser det ut som en vinst men räknar man även med inflationen så är det inget att hurra för.

Klart mer lukrativt att spekulera i vilka set som kommer bli kassakor om bara något år. Just nu ligger hjälteserien och Sagan om Ringen rätt bra till.

Modulhus och UCS Star Wars är traditionellt bra investeringsobjekt men jag tror det är för många som spekulerar på den marknaden nu, där skulle man varit med från början (eller handla på rejäla reor om de står att finna).
Blogg: Robotkampen