Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Atlantis 2010

Startat av KimT, 17 November 2009 kl. 12:34

Föregående ämne - Nästa ämne

KimT

How can this possibly go wrong?
- Famous last words

Anders Nolberger

Inte riktigt min typ av byggen men säkert roligt för barn i rätt ålder (eller vuxna som vill ha tag i bitar...)

Mikael Sol

Jag gillar verkligen dykarhjälmarna och så gillar jag "skurkarna".

Som barn hade jag älskat de där, men tror att jag bara kommer köpa de mindre setten.

dinskugga

är väldigt besviken på detta tema. lego bruka ju ha bra undervattens teman eller dem har ju bara haft två (fast med flera undergrupper) innan men två väldigt bra !

robban

Är det dark red i färg schemat så åker dom nog med i kundvangnen allihoppa, trevlig färg det..
Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

Etzel

Citat från: robban skrivet 02 December 2009 kl. 21:41
Är det dark red i färg schemat så åker dom nog med i kundvangnen allihoppa, trevlig färg det..
Vanlig röd tyvärr  :-\

robban

8061 får det bli, och en massa av guld grindarna. Det kan man nog bygga ett riktigt snyggt staket till något fantasy slott.. eller lyx godset.. med limmo och grejer.

Shit snart är man väll fast i City träsket också...

Nextuz

Citat från: robban skrivet 12 December 2009 kl. 17:34
8061 får det bli, och en massa av guld grindarna. Det kan man nog bygga ett riktigt snyggt staket till något fantasy slott.. eller lyx godset.. med limmo och grejer.

City är trevligt =) hehe

robban

Citat från: Nextuz skrivet 12 December 2009 kl. 22:13
Citat från: robban skrivet 12 December 2009 kl. 17:34

City är trevligt =) hehe

Ja.. men de blir dyrt, ont om plats å... aldeles underbart!

robban

Tror F** jag kommer och torska dit på Atlantis endå.. Har byggt upp en havsbotten miljö på 128x60 ploppar och väntar bara på att själva seten ska DYKA upp i butiken..

jisses vad dagarna går sakta...hehe

Ferdik

Citat från: robban skrivet 03 Januari 2010 kl. 18:57
Tror F** jag kommer och torska dit på Atlantis endå.. Har byggt upp en havsbotten miljö på 128x60 ploppar och väntar bara på att själva seten ska DYKA upp i butiken..

Fota sen! Jag gillar Atlantis, det är mycket väldesignade modeller :) Har inget än, men får snart myckelringen iaf.

Mirandir

Citat från: robban skrivet 03 Januari 2010 kl. 18:57

Det är bara 10 dagar kvar... 13 Januari är det release i butik vad jag förstått.  IOFS så skall väl impulse-setten finnas i butik redan nu?
Legobloggen: http://legobloggen.com

robban

Impuls seten har jag skaffat redan, väntar mäst på 8075 den är ju svin läcker så jag har inte bestämt om det kommer  bli två av den, den är ju ruskigt snygg med rampen  nerfäld. Och 8059 utan hjulen och klorna var ju oxå riktigt slimad och nice..

foto är väll meningen att det ska upp så småningom...

Dreadcore

Kommer nog köpa några set av 8073 - Manta Warrior och använda som aliens i mina moc's :P Ingen aning vad jag ska göra med treuddarna bara.

shiftaltcmd

Citat från: Dreadcore skrivet 03 Februari 2010 kl. 16:41
Ingen aning vad jag ska göra med treuddarna bara.

Gladiator