Vad byggde du idag - officiella set

Startat av Skafte, 21 Maj 2012 kl. 21:52

Föregående ämne - Nästa ämne

Anders67

Som en julklapp till mig själv så bygger jag på UCS Sandcrawler. 16 påsar och en byggbeskrivning på 300 sidor, så jag sparar lite till imorgon också.

Alex

Igår byggde vi ihop allt som tomten kom med på julafton :)
, , , , .

Jag har byggt ett stort bord i källaren som vi har tänkt använda till att bygga upp en lego stad på, får se hur det går :)

MartinAberg

Byggde ihop min julklapp, , från Eigenbrötler igår.
Kul bygge trots sin storlek.

Surf Green

Igår byggde vi julklapparna och , och idag fortsatte vi med och !
Hade köpt till julklappsleken men såg till att lägga beslag på den själv! :)

Odur

Här byggs det för fullt också!

Frugan fick av mig när hon fyllde år den 19:e. Jag fick av familjen i julklapp en , en , en , en , en och en . Av svärmor fick jag och frugan var sin .

Mina två döttrar fick var sitt jättelego, nämligen respektive . Förutom det fick dom var sitt och lilltösen fick också en av sin storasyster.

Det var någon polybag till vet jag, men kommer inte på just nu. Men allt byggs upp samtidigt! Kul att hela familjen är Lego-frälsta  8)

Brickchaser

Blev klar med The Lonely Mountain idag.
Kul bygge med lite annorlunda färger.

MartinAberg

Under gårdagen så fick det bli lite TV och LEGO under baksmällan, så då valde jag som ett lämpligt sätt.
Måste säga att jag blev imponerad över storleken!

Odidoma

Citat från: Brickchaser skrivet 28 December 2014 kl. 17:27
Blev klar med The Lonely Mountain idag.
Kul bygge med lite annorlunda färger.
hur är Draken?

Sockerbit

Jag tycker draken är bra, många rörliga delar, snygga vingar och inte den Playmobil-känsla som jag hade befarat. Bra huvud också och storleken imponerade ganska mycket faktiskt. Trevligt set med mycket sandgrönt också  :)

Brickchaser

Citat från: Sockerbit skrivet 30 December 2014 kl. 10:48
Jag tycker draken är bra, många rörliga delar, snygga vingar och inte den Playmobil-känsla som jag hade befarat. Bra huvud också och storleken imponerade ganska mycket faktiskt. Trevligt set med mycket sandgrönt också  :)
Jag håller med. Hade inga höga förväntningar på Smaug, men den är rätt bra gjord faktiskt.
Speciellt dom hopfällbara vingarna höjde betyget för min del.

Skafte

Så här skrev jag för ett par månader sedan:

Citat från: Skafte skrivet 05 November 2014 kl. 22:49
Jag har börjat med The Lonely Mountain. Har knappt hunnit halvvägs, men vill bara säga att av alla storagjutnaLegodjur jag upplevt genom åren är Smaug smaug01 det bästa. Fantastisk. Stor. Mörkröd. Flaxbara vingar. Oj.

...och jag har inte ändrat mig!

Zynx

Så har vi börjat bygga ihop julklapparna, först ur är .
Förbenat stor sak och alla andra fordon ser små ut I jämförelse :-) Passar bra I skala med modular husen.

Legqvist

Inte mycket att komma med i sammanhanget men i alla fall. Byggde lite snabbt ihop ett par gamla set från tidigt 80-tal (83 för att vara petig) och
Som sagt inte mycket att komma med men sådant tyckte man var roligt förr. Plockade ihop en liten hög av andra "Classic Space" set men fattas delar. Ska dubbelkolla ett par saker innan jag reggar mig på Bricklink.

beguiristain

Citat från: Legqvist skrivet 02 Januari 2015 kl. 21:50
Inte mycket att komma med i sammanhanget men i alla fall. Byggde lite snabbt ihop ett par gamla set från tidigt 80-tal (83 för att vara petig) och
Som sagt inte mycket att komma med men sådant tyckte man var roligt förr. Plockade ihop en liten hög av andra "Classic Space" set men fattas delar. Ska dubbelkolla ett par saker innan jag reggar mig på Bricklink.

Åh, de där små godingarna kommer jag ihåg. Var nog bland de första Lego-seten jag byggde. Tillsammans med och . Ursäkta off-topic, blev lite nostalgisk  :)

shutter

Senaste LEGObygget är en Star Wars B-wing starfighter, som är en av de största och tyngts beväpnade rymdskeppen i rebellalliansens flotta. Piloten är Ten Numb av rasen Sullustan och leder ett anfall i slaget om den andra dödsstjärnan. enl. wookipedia.

;D