Vad byggde du idag - officiella set

Startat av Skafte, 21 Maj 2012 kl. 21:52

Föregående ämne - Nästa ämne

Ashman

Citat från: minus skrivet 12 November 2014 kl. 11:17
Citat från: Ashman skrivet 12 November 2014 kl. 10:30
Byggde den här färgglada 36-åringen
Avundsjuk!
Hehe, ja det borde du vara  ;) En riktig klassiker och så snygg i sin fyrkantighet. Jag gillade den skarpt, den hade de flesta av dagens funktioner förutom motorisering och styrning. Dessutom är det nåt speciellt med de här gamla bruksanvisningarna där man får tänka efter själv hur man ska få dit delarna. Momentet att fästa bommen var riktigt kul  :D

AndersI

Inte bara precis idag, men nu är den klar, i alla fall -

SvanteOlof

Underbart. Gör en youtubefilm som visar hur den går  :)

Idag på jobbet byggde jag och det är andra gången jag köpte den. Underbar modell och jag byggde den på jobbet medan jag jobbade. En arbetskamrat sa åt mig "köp ett bra sett mig så jag får bygga. Jag betalar men jag vet inte vilken jag ska ha". Nu hoppas jag på att han blir en afolkompis även han.
ordvits: studsmatta = 4186

andreaseldh

Jag byggde medans jag såg på TV. Men det misstaget gör jag inte om, jag fick inte njuta av själva byggandet. Ett misstag som jag anser att Lego har gjort med modellen är att inte ha tryck på 3298. Ingen dekal heller!

Brickchaser

Idag blev det Ghostbusters .
Har sett fram emot att bygga det och blev inte besviken.
Ett riktigt trevligt fordonsbygge.

Odur

Barnen började bygga ihop sina Friends set idag igen, och jag kunde inte hålla mig. Jag plockade fram ett av mina absoluta favorit set, nämligen , och byggde ihop. Mycket trevlig modell, både att bygga och titta på!

SvanteOlof

I väntan på att frun skall godkänna ett -köp  så byggde jag, utifrån ofullständiga techniclegoritnar från 80-talet, denna traktor. Vridmomentet från ratten blev värdelöst varpå jag funderar på att modda lite. Vi får se om den överlever sonens lekar först.

ByggareDan

Byggde den lila trollkarlen i mixels
Gillar mixels figurerna/djuren många roliga färger och bitar och ett pris som inte svider, man kan liksom vardagsunna sig ett set.
BR leksaker har dom på lite jippo 2 för 60kr även friendsdjuren är i den kampanjen.

/ByggareDan

Lews

Skriver nu i rätt tråd istället..  ::)

Byggde i söndags upp Parisian Restaurant , väldigt fint hus och jag blev ganska kär i olivfärgen.

mechamike

Citat från: Brickchaser skrivet 15 November 2014 kl. 20:47
Idag blev det Ghostbusters .
Har sett fram emot att bygga det och blev inte besviken.
Ett riktigt trevligt fordonsbygge.
Det där är ett av de trevligaste setten jag byggt på ett tag..

Joacim

Började igår att bygga så får vi se hur länge det får stå finns många bra husbitar att använda till andra MOC´s

Colligo

Byggde ihop tre st tillsammans med en kollega på jobb. Funkade som en bra nedvarvning och blev väldigt trevlig med lok+2vagnar.

SvanteOlof

Citat från: Colligo skrivet 20 November 2014 kl. 21:39
Byggde ihop tre st tillsammans med en kollega på jobb. Funkade som en bra nedvarvning och blev väldigt trevlig med lok+2vagnar.

Jo det är ett bra set för kontoret. Jag har försökt att införa legofredag på mott jobb och idag byggde jag och en kollega byggde chimalegend beast lejon

mssm

Citat från: SvanteOlof skrivet 16 November 2014 kl. 18:40
I väntan på att frun skall godkänna ett -köp  så byggde jag, utifrån ofullständiga techniclegoritnar från 80-talet, denna traktor. Vridmomentet från ratten blev värdelöst varpå jag funderar på att modda lite. Vi får se om den överlever sonens lekar först.

Byggde klart min igår, men hur fasen förvarar man den bibeln? Jag är van att köra allt i plastfickor men den fick ju inte ens plats! Någon som har ett tips?

dalle

Citat från: mssm skrivet 22 November 2014 kl. 22:02
Citat från: SvanteOlof skrivet 16 November 2014 kl. 18:40

Byggde klart min igår, men hur fasen förvarar man den bibeln? Jag är van att köra allt i plastfickor men den fick ju inte ens plats! Någon som har ett tips?

I bokhyllan mellan bibeln och psalmboken.