Vad byggde du idag - officiella set

Startat av Skafte, 21 Maj 2012 kl. 21:52

Föregående ämne - Nästa ämne

Skafte

Oj hoppsan... "Klossade" fanns visst inte i telefonens minne...

Krossa motståndet! Ned med klonerna!

Anders67

Igår och idag färdigställd Tantive IV -

Jesperrydhog

Nu har jag byggt upp Lego City glassbil van .

Skafte

Ja vad heter det officiellt, typ "Outdoor People Pack". 14 minifigs en bebis och en örn samt lite småpyssel man kan behöva i naturen.

Höjdpunkter: Örnen (men varför kan man inte sätta in en bar undertill?), stor variation på minifigdelar samt printad 1x1 rund tile STEKT ÄGG!

Hoppas hitta ett till någon gång framöver, men till ordinarie 449 är det på tok för mycket pengar, men det är ju så med många minifigs.

PS "Boat really floats"

Skafte

Ikväll blev det , Deep Sea Creatures. Har suktat efter den här hajen sedan jag såg den, och den blev riktigt bra ihopbyggd också! 230 bitar för 169kr normalpris är överkomligt, även om den kanske ändå känns mer som en 129kr-låda. Få se om jag ger mig på bläckfisk och marulk också, eller om bitarna bara rinner ut i den allmänna sorteringshysterin direkt. Mörkblått är najs.

Anders67

Mer lego igår och idag, hidden side och super heros och min kära hustru byggde .

76108 är som ett litet modular hus och det blir nog en MOD/MOC av detta när den rivs inom kort!

Anders67

Kan rekommendera hidden side truck! Kul bygge som passar bra till lek för de med barn, passar även till vuxna med mycket swoosh kvar i knoppen 😜

Leonard

idag blev jag klar med det jag påbörjade igår  set 42081 Volvo Concept Wheel Loader ZEUX

trevlig technic set.
idag byggde jag även en battering ram från knights kingdoms 2 set 8800 Vladek's Siege Engine
LEGO Is Life.

ColA

Citat från: Anders67 skrivet 29 December 2019 kl. 14:33
Kan rekommendera hidden side truck! Kul bygge som passar bra till lek för de med barn, passar även till vuxna med mycket swoosh kvar i knoppen 😜

Underbart 😄

humlan

Fyndade på fb-marketplace igår, saknade 4 bitar, en axel var böjd och en bit trasig. (Sen följde det med en laddning bitar som inte hörde dit)

Old-school technic är rätt kul.  8)
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

Jesperrydhog

Nu har jag byggt upp Lego City set . Rätt så värt att bygga Brandfyrhjulingsterrängfordon. Med brandsolden Clemmons.

swemixon

Har precis påbörjat ett efterlängtat set från en av mina favoritserier; Stranger Things, The Upside Down.

Norrhyttan

Bokhandeln, trots att jag egentligen inte gillar den.

Jesperrydhog

Nu har jag köpt detta Lego City set.

CopMike

Brick Headz-mania - hade ett gäng liggande: , , , , & . Kul att komma in i ett stim :)!