Vad byggde du idag - officiella set

Startat av Skafte, 21 Maj 2012 kl. 21:52

Föregående ämne - Nästa ämne

swemixon

Idag byggde jag ihop som är mitt första Ideas set. Ett trevligt litet bygge som kommer att göra sig fint på hyllan i Legorummet.

Jesperrydhog

Här har vi då två olika Lego set från Lego The Movie 2.
Det är då Queen och sen har vi då Batman .

Tornet

Byggde ihop senaste Traderainköpet . Gillar modellen, och de flesta klossarna var i riktigt bra skick!  :)
Får se om den hamnar i de egna hyllorna eller om den får gästspela i 5-åringens stad.

mechamike

Det är inte ofta jag köper set nuförtiden, men förra veckan kunde jag inte motstå ett spontaninköp och idag på lunchen byggde jag . Har testat spelet som hör till hemma på plattan och det kändes väl inget vidare för egen del.. men så är jag väl heller inte målgruppen. ::) Bygget var kul och passar in lite i den dystropiska apocalyps världen där jag gillar att uppehålla mig i mina byggen.

Setet är lite stickerstungt, hade föredragit tryck men stickers var faktiskt en bidragande orsak till inköp. Dock blev jag besviken på stickers till de trasiga rutorna som är mycket mindre än själva fönstret vilket gör att man får en tydlig stickerskarv på rutan som förtar något av intrycket på nära håll.

Setet har några trevliga bitar (träsket har bra bitar till landskapsbygge och en trevlig krokodil i tan)  samt minifigs som går bra att konvertera till flesh och därför slog jag till.

Trycket på sjömanens torso (hängslebyxorna) var dock en besvikelse. :( Kina tryck och jag är bra sugen på en reklamation, Trycket ska vara orange men är mer något dassigt gult  >:(

Setét är som sagt ett trivsamt partspack med mycket färger i mörka och dystra toner som passar mig som AFOL..

Lekvärde?

Jag har puttrat runt med det på kontoret och lekt "Deadliest Catch" eller Farlig fångst som serien hette på svenska om kungskrabbefiske i Alaska.
Jag har  låtit min döda kaptens ande hemsöka både hoodie killen som inte kan "ta av sig sin truckerkeps" och låtit tentaklerna ofreda den arga "årets jurist" i lila hår kopian som ivrigt twittrat ut sin avsky på medföljande smartphone.
Jag bottentrålat kontorsgolvet på allt levande tills det var lika dött som kusten utanför vilket kinesiskt floddelta som helst.

Inte illa för ett för ett set som inte har så mycket playfeatures förrutom de digitala och att man kan plocka isär båten och placera den på torra land.

PS. Är det nån som vet vad hunden? är för något väsen, är det månde någon mops som muteras pga alla Mc Donalds sugrör som spolats ut i havet via svenska älvar? Ds)

Godtfred

Mecha sitter och leker med sina dockor på kontoret en fredagseftermiddag, ser det framför mig:

janhansson

Byggde Skeppet Havsörnen tillsamans med min dotter idag.
Ett set som jag var intresserad av redan när det kom, men inte blivit av förrän nu  :)

Larry Lars

Påbörjade bygget igår och har nu fått fart på bat-mobilen och kört runt här på morgonen. Inte jättestilig kanske, men den är riktigt rolig att kontrollera med mobiltelefonen. Kommer nog att bygga en egen Batmobile  eller möjligen bygga in motorerna i min Aliens Colonial Marine APC.
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Jesperrydhog

Nu har jag byggt upp Lego Harry Potter setet. .

Jesperrydhog

Nu kommer Lego City set tivolifolket .

Pekblom

I dag fick jag äntligen en anledning att bygga.
Var barnvakt åt en 4åring. Plockade med mig och byggde alla alternativen....
4åringen tittade på tv under tiden.

BrickMe

Dagens besök på Mos idag inkluderade det obligatoriska plocket från väggen men det blev lite annat också.
Jag kunde inte motstå att genast vid hemkomst bygga Fat Ridern :)

o0ger

Vi bygger LEGO Overwatch! Jag byggde Bastion. Den var ganska ok.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

swestar

Lillgrabben och jag bygga denna idag.

Mycket trevligt bygge.  :)
Mina Egna Byggen
flickr

Leonard

håller påatt bygga A och B modellen samtidigt av 42055 Bucket wheel exevator.  har alla bitar liggandes i en låda för utmaningens skull. det skall inte gå för snabbt att bygga ;)

så jag har pappersritningen för A modellen och pdf för B modellen så bygger jag en sida av varje åt gången.
LEGO Is Life.

Tornet

Inte idag, men väl igår efter hemkomst från besöket på LW byggdes färdigt.
Jättetrevligt bygge som dels lärde mig som nybörjare en del nyttiga tekniker, dels har potential att bli ett trevligt konversationsföremål. Om jag någon gång får organiska bekanta på besök.