Vad byggde du idag - officiella set

Startat av Skafte, 21 Maj 2012 kl. 21:52

Föregående ämne - Nästa ämne

coburn

Idag blev det lite nya sett bland annat 75060 UCS Slave 1 samt 75094 Imperial shuttle, den sistnämnda började jag på ikväll. Sparar de sista påsarna tills imorgon då klocka börjar rinna iväg, men jag gillar builden ännu så länge, mycket detaljer och den känns stadig och hållbar.

Risgrynsgot: Håller med dig om att transporten är riktigt stadig och gedigen, och som du säger så är det många fina minifigurer :)
Just kommit ur min Dark age!

littlespleen

Byggde ihop gamle darth, sen ville han åka bat-pod.

Skafte

Ikväll har jag byggt ihop Bulldozer, som jag sneglat på sedan den kom ut. Köpte den i fredags för 249 på Leklust. Var lite besviken på BRs öppningstjofräs med bara 25%...

Bulldozern är trevlig och välbyggd. 84 technic links i larvbanden! Skopan (eller bladet kanske det heter) rör sig snyggt när man lyfter den och ett par slavhjul under gör att larvbanden rör sig oavsett vad man kör den på. Extrabygget, en liten del av ett hus som bulldozern håller på att riva, är rätt menlöst, men innehåller några mörkröda bitar och masonrybitar. Plus för minifigsen, en hjälm med hörlurar och en med långt hår.

Jag skulle inte köpa den för normala 349, men för en hundring mindre är det helt OK.

Stigge72

Citat från: littlespleen skrivet 27 September 2015 kl. 09:49
Byggde ihop gamle darth, sen ville han åka bat-pod.

Den ser lite liten ut för honom. ;)

Marcus_H

Ett par mycket trevliga bilmodeller från 70- talet.

Cadillac 390- 2, 1975
Rolls Royce 395-1, 1976

Markus

Inte idag men nyligen: Poe's X-Wing Jag gillar det här bygget skarpt. Allt från vingarnas design till färgerna och minifigsen  :D

Roger Brickjet

Hann bygga ett av mina inköp idag, "Fun pack: Benny". Till min förvåning fanns instruktionerna till figuren med i lådan ::) Instruktionerna till skeppet finns tydligen i spelet (som jag inte har ännu). Det var inte så många bitar så det gick snabbt att räkna ut hur det skulle byggas ändå. Litet trevligt set att ha på skrivbordet så länge. Och NFC-plattorna är riktigt snygga, de utan tryck kommer nog att dyka upp i en hel del mocs snart :) (4x4 round)

Brickchaser

Hade lite kvalitetstid med grabben och byggde tillsammans med honom.

swedish_kitsune

grävde fram en nu på eftermidagen. Mmm... that 9 volt stuff ;)

Surf Green

Citat från: swedish_kitsune skrivet 05 Oktober 2015 kl. 16:09
grävde fram en nu på eftermidagen. Mmm... that 9 volt stuff ;)

Den är trevlig!
Byggde också den för ett tag sen. Kom över en oöppnad, dock lite skadad låda så den var överkomlig i pris.
Nästan en religiös upplevelse att bryta påsarna och bygga 26 år gammalt lego.  :)
Gillar också de där 9v modellerna, senaste jag skaffade var

Silence101

Köpte Kalle-tidningen och byggde ihop
Intressant detalj: Knoppen på huvudet har inte hålet rakt igenom som det brukar på nyare huvuden.
Jag har inte sett det förut.
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

ColA

Hittade på BR i Haninge för 469:- i måndags, var ju tvungen att köpa fast man har 1. Bra pris per bit och trevliga byggen.

Sockerbit

Enskede, Stockholm 7 oktober - övriga världen den 14 november  :)

Emma

Citat från: ColA_30 skrivet 07 Oktober 2015 kl. 05:56
Hittade på BR i Haninge för 469:- i måndags, var ju tvungen att köpa fast man har 1. Bra pris per bit och trevliga byggen.

Fanns det fler i hyllan?