Vad byggde du idag - officiella set

Startat av Skafte, 21 Maj 2012 kl. 21:52

Föregående ämne - Nästa ämne

Ashman

Vabbade idag och byggde . Köpte den egentligen mest för delarna, men den var rätt skoj att bygga. Kan varmt rekommendera setet, finfina delar om man vill bygga en liten och tajt framaxel till exempelvis en bil och även en massa andra delar.

Memmla

Byggde en halv och en halv som jag lyckas sortera fram bland en massa gammalt lego.. saknade bara vanliga delar och delar av figurerna och en del klistermärken, alla tryckta bitar var kvar (utom rutan till 7256) vilket var roligt.. Borde gå att komplettera om jag orkar.

Tunguska

Roade mig med 2014 års Bricktober-set (+++) som nyligen införskaffats för en överkomlig slant.

Mina LEGO-byggen på flickr.

mordatre

Byggde ihop 75112 General Grievous tillsammans med yngsta grabben idag. Denna figur är verkligen stor och jag är sjukt nöjd med honom i hyllan. Väl värt 280:-. Bifogar en bild för storleksreferens.

Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

beguiristain

Byggde till slut ihop . Har väntat och hållt mig, men nu gick det inte längre. Riktigt häftigt!

BeardedNerd

Jag byggde Millennium Falcon fördelat på några kvällar. Ett ganska repetitivt bygge bitvis, men resultatet är riktigt trevligt. Fyra bra figurer plus BB-8, och som vanligt med större hjälteskepp även två rätt ointressanta "skurkar" som inte tillför särskilt mycket. Möjligen är det en ren upprepning om man hade det förra MF från 2011, men å andra sidan är det svårt/dyrt att få tag på nu och med tanke på att MF dyker upp i aningen modifierad version i nya filmen är det minst sagt rimligt att släppa en ny variant.

Markurius

Gick oldschool och byggde ihop de här fyra seten de senaste dagarna:

, , samt .

Illuwatar

Fick hem min Wall-E i går så att bygga ihop den lille gynnaren blev kvällens nöje.
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

ColA

Byggt halva positivt stor och trevlig att bygga. Härliga detaljer.

Mr Gonzo

Har börja bygga på mitt första modulhus. Grymt kul :)

mrbluedude

Citat från: Ashman skrivet 05 September 2015 kl. 00:39
Byggde mitt första Architecture-set idag,

kul visste inte att det huset fanns som lego. JAg var inne i det huset i New York förra året :)
-------------------------------

Mina legobilder hittar ni på:
Instagram married_to_lego

-------------------------------

Magnusengstrom

Ska börja bygga elves pegasus.

Är det ny design på påsarna?

BeardedNerd

Millennium Falcon hade både nya och gamla designer på påsarna. De kanske håller på att skifta.

Markurius

Byggde ihop ikväll. Roligare än tycker jag, mindre repetitivt.

Emma

Citat från: mordatre skrivet 11 September 2015 kl. 22:18
Byggde ihop 75112 General Grievous tillsammans med yngsta grabben idag. Denna figur är verkligen stor och jag är sjukt nöjd med honom i hyllan. Väl värt 280:-. Bifogar en bild för storleksreferens.

Jag byggde också den! Med 2-åring i knät som "hjälpte" till efter egen förmåga. Fast jag betalade 300 kronor för min...

Håller med om att den var stor och gör sig bra på hyllan ovanför matbordet!