Vad byggde du idag - officiella set

Startat av Skafte, 21 Maj 2012 kl. 21:52

Föregående ämne - Nästa ämne

Larry Lars

Sprättade upp några polybags idag. och . A-vingen tyckte jag var ett ovanligt bra och väldesignat bygge för att vara en liten polybag.
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Markus

Blev precis klar med AT-AT   :D
Snyggt set och jag gillar storleken :)

Tarmvred

Jag och treåringen blev precis klara med .
Så nu leker han och är nöjd en stund  :D
Se mina foton på  Flickr

Tufs

Det blev . Väldigt lätt bygge, men kanske inte så konstigt. Jag köpte setet för de tre minifigs som är med, speciellt för Batman själv.

mossarp

Kidsen är nu tillräckligt gamla att få se LOTR filmerna så vi kollade på första förra helgen och då började sonen tjata om LOTR lego.
Så det blev till att införskaffa Väderklint som jag faktiskt lyckades få tag på BNIB för 299:- i veckan!
Vi började bygga igår och byggde det sista nu på morgonen.

Måste säga att det var väldigt roligt bygge med mycket smarta lösningar för att få rätt utseende.
Konstigt nog var det ett hemligt rum inuti vilket inte är med på filmen. (Finns det med i boken? Jag kommer inte ihåg...)

Kanske inte kan hävda att det var jag som byggde egentligen  ::) då sonen byggde 90%.
Han skall snart fylla 6 så det var lite klurigt för honom att få allt rätt men det gick superbra.

...och innan nån påpekar det så...ja, jag vet...han är kanske i yngsta laget att se LOTR.
Då har jag ett bra tips. Visa extramaterialet där de visar hur de gör maskerna och sminkar skådespelarna. Då är det lättare att förstå att det är "teater" och att det är vanliga gubbar under maskerna.

Och dottern satt bredvid och byggde sitt Elsaslott som pappa köpte i en svag stund.

Jasminkov

Ojojoj, nu i veckan ska jag äntligen börja bygga 10188 Death Star. Paketet har väntat på mig hemma nu i 5 dagar.

Frugan har idag byggt 70815 och 76013. Jag har fått dregla på bilderna via mobilen då jag är fast på jobbet.

Och innan jag kom till jobbet svängdes det förbi en privatperson tack vare Blocket och köpte set 9468, Dracula slottet från Monster Fighter serien för bara 500kr. Riktigt nöjd med priset! Dock hade hela slottet ca 15cm tjockt damm lager på sig så det blir att putsa allt med kärlek.

Och sist men absolut inte minst, hoppas jag att The Shield Helicarrier 76042 kommer nu i veckan. *korsar fingrar*.

Fingrar kommer att blöda.

Surf Green

Byggde igår med en kompis! Mycket snyggt tåg! Fast nu måste jag ju köpa ett till! :)

Larry Lars

Byggde precis ihop en grå Porsche, . Det var längesedan jag hade så roligt med ett så relativt litet officiellt set. En del SNOT och många helt nya bitar.

by tormentalous, on Flickr

Larry Lars

Har nu även byggt en Ferrari, . Hela två ritningar. Antagligen för att instruktioner om hur alla dekaler ska placeras kräver en hel del utrymme. ;) Vindrutan är dock en bit med snyggt tryck.

by tormentalous, on Flickr

Markus

Fick hem Brickmaster:Battle for the stolen crystals/bs]
Måste säga att det är ett roligt format med bok, story, instruktion och minifigs.  :)

Mikael Sol

Kickade igång helgen med att bygga och

Underbara!

(saknas en minifig men det visste jag när jag köpte 6645)

Magnusengstrom

BeardedNerd

och

Två riktigt tjusiga set med massvis av oväntade bitar. Till exempel så är träden nästan helt i dark red.

Eigenbrötler

Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

BeardedNerd

Oj, fel länk.

Båda träden är nästan helt och hållet dark red.