Vad byggde du idag - officiella set

Startat av Skafte, 21 Maj 2012 kl. 21:52

Föregående ämne - Nästa ämne

Joacim

Fick hem min detective's office  igår så jag började bygga påsar ett och två alltså bottenvåningen. Hinner resten ikväll efter jobbet ;D

shutter

Jag byggde en försvarslinje för rebellerna på Hoth med nya officiella Mark-II strålkanoner.

Larry Lars

Byggde lite småset från polybags. och .
Roliga små byggen med bra bitar att bygga annat av i framtiden. Gångaren fick mej dock att reta mej på att LEGO tydligen helt gått över till att göra hela produktutvecklingsprocessen i datorn.

Inte förrän jag bygger den i verkligheten syns det tydligt att det utifrån faktiskt går att se den gula 2x2 plate som enligt normen, (och i alla fall i teorin)  ligger gömd inuti bygget.

Stort minus på den lilla detaljen. >:(

Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Markus

Blev precis klar med B-Wing trevligt bygge och större än jag trodde :D

Markus

Den här väcker minnen. Min allra första byggsats Star Wars Lego (som jag fick av min kära mor) var   :)
Byggde precis klart Jag måste säga att jag gillar förändringarna och det faktum att man mekaniskt kan öppna och stänga vingarna.  :D

Jasminkov

Citat från: Markus skrivet 17 Februari 2015 kl. 10:47
Blev precis klar med B-Wing trevligt bygge och större än jag trodde :D

Alltid när jag bygger nått nytt blir jag lika förvånad över hur stor setet blev. Lite less på att underskatta Lego än idag. Håller tummarna på att Helicarrier kommer att bli enorm trots att den ser "liten" ut på bilder.

::)

Ratatosk

Vet inte om denna post passar i denna tråden men...

Fullt sjå den senaste tiden. Fick möjligheten att köpa en hel flyttlåda av en kollega med tonårsbarn som tröttnat på sitt LEGO.

Här är vad den innehöll. (Kan ha missat något för alla hade inte kartonger)

,,,,,,,,,,, ,,,,,, (2st),,

Nästan alla minifigs var med vilket var kul.

Nu är frågan vad 17 skall jag göra med allt?? Ber om råd från er som kan! Sälja, behålla och sortera ut bitarna, kasta allt i pojkens blandlåda?

Har spenderat senaste tiden att "kontrollbygga för att se vad som saknas vilket inte var så mycket. En del set var helt kompletta. Delar som saknas verkar inget speciellt.

Blev förvånad att finna en sånhär 4440 som har ett minpris på över 7kr på BL? I övrigt inget annat Fabuland?

Tacksam för litet coaching.

andreas E

Har köpt ochså köpt ett parti. Kontrollbygger allt och sen packar allt separat.
Antigen upp på Blocket i en stor lot eller splitad på tradera. Någon modell kanske går ner i samlingen men annars säljer jag av allt igen och hoppas på en liten vinst för framtida projekt.

skitkid

Ligger hemma sjuk så jag fördriver tiden med en och The Lego Movie. Känns ändå ganska ok.
/skitkid

andli

jag vet inte riktigt vad jag tyckte, mest är jag nog frustrerad över att inte förstå varför de gjort på som de gjort.... Men den blir maffigt stor och rolig att köra med, tar sig fram fint inomhus över det mesta ☺
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Mikael Sol

Byggde ihop dessa idag. Agerade Gud och öppnade en oöppnad . Otroligt bra skick.

BeardedNerd

Citat från: Ratatosk skrivet 18 Februari 2015 kl. 22:29

Fullt sjå den senaste tiden. Fick möjligheten att köpa en hel flyttlåda av en kollega med tonårsbarn som tröttnat på sitt LEGO.

Nu är frågan vad 17 skall jag göra med allt?? Ber om råd från er som kan! Sälja, behålla och sortera ut bitarna, kasta allt i pojkens blandlåda?

Har spenderat senaste tiden att "kontrollbygga för att se vad som saknas vilket inte var så mycket. En del set var helt kompletta. Delar som saknas verkar inget speciellt.

Blev förvånad att finna en sånhär 4440 som har ett minpris på över 7kr på BL? I övrigt inget annat Fabuland?

Det finns en hel del galna samlare så kolla upp vad Batman- och Star Wars-grejerna är värda separat. Resten tror jag inte är supervärdefulla men alltid bra att ha mer bitar.

Markus

Började bygga AT-AT . Blir troligtvis klar imorgon  :)

Ratatosk

Citat från: BeardedNerd skrivet 19 Februari 2015 kl. 20:24
Citat från: Ratatosk skrivet 18 Februari 2015 kl. 22:29

Det finns en hel del galna samlare så kolla upp vad Batman- och Star Wars-grejerna är värda separat. Resten tror jag inte är supervärdefulla men alltid bra att ha mer bitar.

Tack för era svar. Jag kommer nog hålla på grejorna ett tag. Har inte bråttom. Sedan, se till att komplettera upp det som saknas på BL för det jag vill sälja. Racers seten verkar vara det som är minst eftertraktat. Bitar behöver jag. ser mig mest som en samlare just nu för att bygga upp en bra bas med klossar.

För att behålla temat i tråden. Byggde upp en (Marge) innan jag gick hem från jobbet!?

andreaseldh

Efter att ha sett i Solville köpte jag den på CraBricklink och fick den levererad idag och byggde den genast. Mycket intressant konstruktion där fången sitter bekvämare än polisen!