Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Star Wars 2010

Startat av KimT, 08 November 2009 kl. 12:30

Föregående ämne - Nästa ämne

Nextuz

Citat från: Stevex skrivet 13 December 2009 kl. 21:28
Jag fattar inte heller vad dom gör med kartongerna, dom har ju haft en speciell till "Classic" förr och förra året hade dom ju den från -99, varför byta bort en sån fin kartong mot ful clone wars?  ???

För att de är det som inne hos ungar nu :P   vi har en leksak som hobby.. glöm inte de haha :P

AntonYmer

Citat från: Stevex skrivet 13 December 2009 kl. 21:28
Jag fattar inte heller vad dom gör med kartongerna, dom har ju haft en speciell till "Classic" förr och förra året hade dom ju den från -99, varför byta bort en sån fin kartong mot ful clone wars?  ???

Förmodligen för att CloneWars är en helt ny serie. Jag skulle tro att Lucasarts har ett par fingrar med i den kålsoppan.

Stevex

Droid figthern och den nya cw speedern och båda battle packsen finns nu på COOP i Skellefteå, jag tog ock köpte ett av varje battle pack :)

Etzel

Om någon vill titta närmare på Rebel battle packen så finns det bilder här: Länk  ;)

KimT

How can this possibly go wrong?
- Famous last words

Mikael Sol

Äntligen en wampa. Den trodde jag skulle komma redan år 2000, men den som väntar på något goth... Jag använde yetin som stand in förut och det var ju bara pinsamt.

Stevex

kommer självklart att köpa det där settet, synd bara att snowspeedern ska vara så pass lik den som kom 2007, men eftersom jag aldrig lyckades köpa någon av dom så är den välkommen

robban

Haha.. där kom den jag väntat på...
Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

Stevex

Någon som har info om nya Landspeedern, är väldigt intresserad av den. Har faktiskt inte en Stormtrooper än  :D

robban

Var och skaffade ett inperial battelpack och jag möste ju säga att AT-AT drivers hjälm är riktigt snygg alltså..

Ska skaffa ett gäng till och landspeedern oxå, sen blir det en massa som ska handlas till sommaren, specielt om rycktet om en UCS inperial skyttel är sant.... och naturligt vis en AT-AT.
Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

Danielwerner

Nu har det kommit ett rykte (som verkar mer eller mindre bekräftat) att det kommer en midi-scale imperial star destroyer. Och med tanke på hur snygg midi-millennium falcon:en var så kan det bli RIKTIGT bra. Man kan hoppas på att den är hyfsat stor, minst 50 cm eller nåt vore inte helt fel.

Etzel

Nu är jag ju inget SW-fan så egentligen borde jag kanske bara vara tyst, men jag råkade kolla in den nya Swamp Speedern (8091) på S@H och chockades av priset.
499:- för 176 bitar!  :o
Jag har förståelse för att licensierade teman brukar kosta lite mer än vanliga och att Sverige ofta har dyrare priser än övriga länder, men detta var verkligen extremt enligt mig. Jag har svårt att se vad det skulle vara som drar upp priset så enormt förutom LEGOs egen girighet i detta fallet. Både Pirate Tank och Midi-scale MF har över dubbelt så många bitar men kostar 50:- mindre  ??? EN ny jedi kan väl inte trissa upp priset så mycket? Det är ju inte ens några nya bitar (vad jag kan se iaf).

Mirandir

Det måste vara ett misstag. Och det vore ju inte första gången...
Legobloggen: http://legobloggen.com

MLarsson

8091 MÅSTE man ju köpa  ;), den har ju saker som

Hidden wheels give the speeder "hovering" capability
Heavily-armed with 4 flick-firing blasters that really move

shiftaltcmd

Amerikanarna tyckte att 30 dollar var mycket.

Blir väl sisådär 280 kr med moms.