Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Star Wars 2010

Startat av KimT, 08 November 2009 kl. 12:30

Föregående ämne - Nästa ämne

robban

Funderar på om jetpacken är separerad från hjälmen som dom var på clonetroperna som kom med druoid "snigel" i set 7748
Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

Stevex

Det hade varit nice, skulle också vara nice om han hade dubbelsidigt huvud så han inte bara är helt svart :P

ogel

finns bandet i mos eisley cantinan i som minfigs? om inte så är det väl lite helgerån? efter falken ligger de högt upp på favoritlistan

Ras 74

Citat från: ogel skrivet 15 November 2009 kl. 14:39finns bandet i mos eisley cantinan i som minfigs? om inte så är det väl lite helgerån? efter falken ligger de högt upp på favoritlistan
Nej de finns inte ännu. Men man kan ju alltid hoppas att de kommer.
Jag vet att många AFOLs skulle bli glada då.

Angående Jetpacken till Boba, så hoppas jag innerligt att LEGO har använt sig den även till en ny Boba,
och då även med en ny mold för en ny hjälm.
Också något många AFOLs viljat ha länge nu.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

ogel

lite pinsamt o släppa ett set som heter mos eisley cantina o inte ha bandet med tycker jag

KimT

How can this possibly go wrong?
- Famous last words

KimT

- Famous last words

KimT

Mindre, men bedre billeder af Battlepacks

- Famous last words

Danielwerner

Båda battlepacken blir ju ett givet köp, speciellt när båda innehåller nya minifigurer (Zev Senesca!). I övrigt tycker jag det var mest skit faktiskt. Tie Defendern går på 799 kr... helt enkelt inte värt det. Jag gillar bara originaltrilogin ändå.

Allt släpps för övrigt den 17 December (iaf i BR Leksakers affärer)!

Och btw, en UCS AT-AT... My god. Jag skulle betala 10 000 för den om jag var tvungen.

Mikael Sol

Äntligen rätt hjälmar till Arc-starfighterns piloter. Däremot ser ju modellen ut att vara precis samma som den förra (som iofs är rätt fet).

Danielwerner

Nja, det är några skillnader (nosen t.ex), men de är inte så många. Lite skumt att Lego väljer att uppdatera set som är relativt nya och snygga, istället för t.ex Snowspeedern, där inget har hänt sen 2003.

Men å andra sidan, jag är originaltrilogi-fanboy, så om jag fick välja kunde de lägga ner ep1-3 helt. :')

Mikael Sol

Senaste Snowspeedern (i minifig-skala ) kom ju 2007.

Jag har dock bara den från 1999 och den från 2004.

Jag skulle vilja att Lego satsade på att sälja lösa minifigs från Star Wars precis så som man brukar köpa Star Wars-gubbar, men har för mig att de inte får det för licensen.

Mirandir

Citat från: Mikael Sol skrivet 01 December 2009 kl. 13:32
Jag skulle vilja att Lego satsade på att sälja lösa minifigs från Star Wars precis så som man brukar köpa Star Wars-gubbar, men har för mig att de inte får det för licensen.

Nepp, de får de inte. För då räknas de tydligen som actionfigures och inte "buildable toy".
Legobloggen: http://legobloggen.com

Danielwerner

Citat från: Mikael Sol skrivet 01 December 2009 kl. 13:32
Senaste Snowspeedern (i minifig-skala ) kom ju 2007.

Jag har dock bara den från 1999 och den från 2004.
Ahh, iofs, glömde den som följer med hoth. Fast jag gillade aldrig det settet, ingenting med det. :(

KimT

- Famous last words