Friends:After the Cupcakes are Done! Bidragtråd!

Startat av mechamike, 20 Mars 2012 kl. 15:54

Föregående ämne - Nästa ämne

mechamike

Välkomna alla deltagare!

Innan du publicerar ditt bidrag säkerställ följande:

-1 Post per bidrag
-Bilder (Max 3 per bidrag) skall vara max 750 pixels breda.
-MOC ska innehålla minst 1 Friends figur och max 6.
-MOC ska rymmas på en 48x48 basplate.
-Endast Lego stickers får användas (dessa får klippas).
-Inga Clone brands bitar (ink Brickarms och likande).
-Inga modifierade/trasig bitar. (slangar är alltid ok att korta ner).
-Deadline för tävlingen: 2012-05-28 kl 09:00 Svensk tid
-Du måste vara medlem på forumet innan  19 Mars 2012 för att delta.
-Bidraget skall inte ha varit publicerat innan.

Mer om tävlingen: http://www.swebrick.se/index.php?topic=3240.0

eiffelben

Friends Studio Session - Vännerna har bildat ett band och har lyckats få studiotid. Som tur är kan Olivia som är tekniskt lagd sköta allt i kontrollrummet vilket gör att de inte behöver betala för en studiotekniker. Mia (gitarr) kommer göra pålägg senare och har annat för sig idag.

Det här bygget var i princip klart (väntade på BL) redan innan tävlingen utlystes men eftersom det var opublicerat tyckte jag att det lika gärna kunde vara med.
Någon måste ju vara först ut också... :)
Många blandar ihop LEGO med leksaker. En del ger det till och med till sina barn...

Gideon

Många fina detaljer! Gillar särskilt ljudreglagen på kontrollpanelen :) Akustikpanelerna på studioväggen var också klockrena.

AndersI

Efter ett tag i tjejernas mjukpopband tröttnar Olivia, skaffar ny frisyr, flyttar hemifrån och börjar spela med grannstadens pudelrockare.

Tvillingarna Bondesson som bor granne med henne verkar inte låta sig störas, trots risken för maskrosinvasion.

(Jag har ny flatskärm, och har inte kommit underfund med färgbalansen på datorn än - säg till om bilderna ser konstiga ut, mörka eller så)

mordatre

Olivia´s inventory basement.

Tjejerna i Heartlake City är riktiga mångsysslare.
De tar hand om djur, jobbar på café, uppfinner, designar m.m.
Men det känns som om någonting saknas... jo killar och dejting.
Då i alla fall Stephanie har körkort vet vi att de är minst 16 år,
och vilken 16-årig tjej tänker inte på killar? Muffins och hundar
i alla ära men vilken tjej vill inte ha en söt kille att gosa med
framför en romantisk film i tvsoffan?

Alla har kanske inte besökt Olivia´s hus men de flesta av oss har nog
sett det på bild. Vad de flesta inte vet är att där finns en källare.
Olivia är ett riktigt snille och hennes föräldrar är inte sena att
uppmuntra hennes begåvning i den mening att förutom hennes verkstad
har hon tillgång till ett eget mysigt laboratorium.

Vad har då detta med Heartlake´s avsaknad av killar att göra?
Jo, har du varit 16 år och tjej, och fått hjärtat krossat av ett
okänsligt pucko som dessutom skrutit på Facebook om det och gjort dig
till skolans driftkucku så vet du att glass och hämnd är något som står
högt på listan. Killen som krossade ditt hjärta är fortfarande söt, men
hur får man honom till att bli den perfekta killen? En kille som inte är
i vägen, inte är ute med polarna när du behöver honom, inte skriver på
Facebook. En kille som alltid är där när du behöver honom, inte ställer
några motkrav och struntar i om din matlagning suger för han äter allt
ändå.

Hmmm.... till att börja med lurar man ner den där killen och hans vänner
i källaren, en dos kloroform och sedan är det bara att börja experimentera.
Pappa Peter har noll koll bakom grillen, men mamma Anna
däremot vet precis vad Olivia, Stephanie och Emma har för sig i källaren...

Har här försökt knyta ihop min MOC med Heartlake som vi känner det.
Färgerna på Olivia´s hus går igen i källaren och tjejernas sysslor
i labbet är anpassade till deras karaktärer.
Stephanie har god hand om djur och matlagning, Emma´s kreativitet
kommer väl till pass här och Olivia´s kalkyler är ett måste för genetisk
manipulation.
Har även använt Power Functions lysdioder (har bara ett set med lampor) för
att mysa till det lite.

Edit: Såg att datorn på jobbet visade mina mörka bilder som nästan helt svarta. På hemdatorn är de mycket ljusare så testa att ändra ljusstyrkan om ni inte ser vad de föreställer.  ;)

Se fler bilder på Flickr.
http://www.flickr.com/photos/62102810@N06/sets/72157629331719218/
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Valrukh

När Mia har slutat frisera och piffa hundar inför utställningen, tar hon med sig sprayflaskan (den utan schampoo), och fortsätter med att piffa Heartlake's bakgator. Men alla verkar inte uppskatta hennes dekoration?

(Det här är min första riktiga MOC, och jag kan väl inte riktigt säga att den är i paritet med alla andras fantastiska skulpturer... Men, man måste börja någonstans, så tack för att ni anordnar den här tävlingen.)

Alla är vi barn i början, och sen växer vi upp och fortsätter bygga med Lego.

insurrection

Snygga byggen allesammans, gillar särskilt mordatres, välbyggt, detaljerat och roligt!

eiffelben

Kitchen Garden Raid
Emma och Olivia har börjat hänga med Sarah och tillsammans ger de sig iväg för att palla ifrån den entusiastiske hobbyträdgårdsmästeren Gunnars köksträdgård. Gröna äpplen, vinbär och Gunnars fina utställnings-morötter försvinner i ett huj. Men den här gången är han beredd...

Jag förekommer fanatiska fleshie-fans med att tillägga: han har trädgårdshandskar och gul t-shirt på sig, capiche?  ;D

Många blandar ihop LEGO med leksaker. En del ger det till och med till sina barn...

AndersI

Riktigt snyggt! Gillar huset - har själv funderat från och till på att bygga ett gammalt hus med vita knutar, och när jag ser ditt blir jag ännu mera sugen på att börja bygga.

Edit: Glömde säga att snickarglädjen på verandan är förträfflig!

Tommy_la

Min bricklinkbutik "Tommy's Store":
http://www.bricklink.com/store.asp?p=tommy_la

Sollan

Olivia byter namn till Agneta och blir populär programledare i Fångarna på Fortet

Här ser vi Olivia/Agneta heja på det blå laget tillsammans med två av de blå team-medlemmarna.

Anna som också deltar i det blå laget försöker åla sig fram på cylindern för att nå nyckel innan tiden går ut. Under tiden är Fredrik på väg in för att försöka besvara en gåta inne hos Father Fourah.

Olivia/Agneta är mycket nöjd med sin nya roll men är osäker på om hon ska fortsätta som programledare eller gå tillbaka till laboratoriet när inspelningen av säsongen är slut.

Svartkrut

Stephanie, Emma och en kusin till Emma har begett sig till Lillköpings skjutbana för att skjuta revolver i KM i svartkrutsskytte. Tävlingsledaren Micke kommer direkt från racingbanan och Emmas kusin Emelie hjälper till att föra in resultaten tillsammans med Ingvar som varit med i skytteklubben i 30 år. Tommy och Jocke har dagen till ära tagit på sig sina CAS-kläder, då de vanligtvis skjuter Cowboy Action Shooting, vilket också tjejerna har börjat med. Idag är det dock hederlig precisionsskjutning som gäller. Emma skjuter med sin egen Colt .357 magnum, medan Stephanie har fått låna skjutledaren Mickes Smith&Wesson. Då det är en väldigt liten skjutbana får några vänta på sin tur, vilket Jocke, Ulf och Ingvar får göra. Medan de väntar följer de med spänning de andra tävlande. Alla vill såklart vinna de fina priserna som står inne i sekretariatet och väntar. I skjulet står extra skjuttavlor och väntar på att få användas.  :)

AndersI

:D Snyggt - men borde inte tjejerna lära sig att använda hörselskydd innan de förstör öronen fullständigt? Hur man nu skulle få ihop det med Lego...

Svartkrut

De använder såklart proppar och det syns ju inte under allt hår...  ;)

mordatre

Heartlake Park

Andrea´s lilla runda kusin Carlos skall på maskerad och självklart följer hon honom på vägen så han säkert hittar fram. De tar vägen genom parken som är full av exotiska växter. Här kan Andrea hämta inspiration till sin musik.

Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.