Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Forest fire serien...

Startat av shutter, 21 December 2011 kl. 20:15

Föregående ämne - Nästa ämne

shutter

Jag byggde färdigt nya forest fire seten 4427 och 4208.
Modifierade stammen på tallen till att bättre överensstämma i längd-grovlekförhållande.

Sen blev jag helt knäpp på LEGOs "WOW-faktor" i form av att bilen rymmer en liten ledningscentral, se bild 2. Nej, en brandbil som denna med vattenkanon på taket och allt ska innehålla vatten och en jäkla massa slang för att bekämpa skogsbränder. Jag moddade raskt ihop 2x45 cm brandslang på två rullar, en från varje sida. Se bild 3.

Med överseende för de hemska trädkronorna bara älskar jag serien. En värdefull vitalisering av temat och båda dessa set får högsta betyg.

Linus Damberg

Jag håller fullständigt med!!!!Brandbilar ska ju ha en massa vatten!Inte nån övervakningcentral av nåt slag. Den finns också på toysurus i götet. Där finns också dem andra nya lego-seten. L/D
Den som äger mycket silver kanske är lycklig.
Den som äger mycket LEGO kanske är lycklig.
Men den som intet äger kan sova lugnt.

Record

Har inte tittat nått nämnvärt åt fire setten förut.

Men dom här fire forest setten gillar jag, och i synnerhet den här brandbilen, som jag kommer inhandla någon gång framöver.

Friskt satsat, hälften vunnet..

Art Vandelay

Citat från: shutter skrivet 21 December 2011 kl. 20:15
Sen blev jag helt knäpp på LEGOs "WOW-faktor" i form av att bilen rymmer en liten ledningscentral

Hmm.

När jag såg grabben bygga den drog jag direkt slutsatsen att det måste vara därifrån som han styr vattenkanonen.

mordatre

Brandkårstemat ju ju varit nästan samma  sedan det först dök upp så jag gillar denna nya vinkling på temat. Gillar figurerna som borde vara användbara (torso+ben) i andra sammanhang.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Oklart

Jag köpte precis samma två lådor häromdan... Trädet lämnar som sagt en del att önska, men jag gillar verkligen de nya brandmännen. Riktigt snygga i orange/mörkrött. Kommer nog plocka på mig några 4427:or till så småning om. 

shutter

CitatNär jag såg grabben bygga den drog jag direkt slutsatsen att det måste vara därifrån som han styr vattenkanonen.

Du har säkert rätt i detta. Givetvis har jag löst även detta med en enkel modifiering. Sen passade jag på att slänga in en extra stol också. Nu kan han styra vattenkanonen från förarhytten. ;D

Art Vandelay

Citat från: shutter skrivet 22 December 2011 kl. 18:37
Givetvis har jag löst även detta med en enkel modifiering. Sen passade jag på att slänga in en extra stol också. Nu kan han styra vattenkanonen från förarhytten. ;D
Såklart. Perfekt för drive-by extinguishing ;D

de Gothia

Citat från: Art Vandelay skrivet 22 December 2011 kl. 20:44
Givetvis har jag löst även detta med en enkel modifiering. Sen passade jag på att slänga in en extra stol också. Nu kan han styra vattenkanonen från förarhytten. ;D

hahaha!

AndersI

Citat från: Art Vandelay skrivet 22 December 2011 kl. 20:44
Nu kan han styra vattenkanonen från förarhytten. ;D

Passar även för vattenkanon-fotboll - ett styck tomfat + två brandbilar = Match!
(Jag gjorde lumpen som vapenfri brandman på flygplatsen i Norrköping)

shutter

Tillämpningen för nya Forest Fire är så mycket mer än bara skogsbrand för mig.

Jag tänker mig ett katastrofområde i oländig terräng, t.ex. en flygplanskrasch i skogen där räddnigstjänsten måste sätta in alla resurser av fordon med hög framkomlighet. En orgie i flerhjulsdrift alltså. Ge mig en Jeep  :P

Observera munstycket för skumläggning på brandslangen ;)

Nextuz

Citat från: shutter skrivet 23 December 2011 kl. 21:08
Tillämpningen för nya Forest Fire är så mycket mer än bara skogsbrand för mig.

Jag tänker mig ett katastrofområde i oländig terräng, t.ex. en flygplanskrasch i skogen där räddnigstjänsten måste sätta in alla resurser av fordon med hög framkomlighet. En orgie i flerhjulsdrift alltså. Ge mig en Jeep  :P

Observera munstycket för skumläggning på brandslangen ;)

Gottröra? =)