Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Lego Lord of the Rings

Startat av Teabox, 16 December 2011 kl. 13:25

Föregående ämne - Nästa ämne

Tobbe Arnesson

Blogg: Robotkampen

Ras 74

Visst slår detta ned som en bomb (delvis). Det har skrivits önskelistor, diskuterats vilka set som skall/bör göras, skrivits
hymner till TLG:s ära om dom uppfyller folks önskan, och detta till förbannelse.

Själv hoppar jag inte högt till denna nyhet. Däremot känner jag starkt för alla de som gillar LOTR och nu får se sina älskade
karaktärer komma till liv. Fler fleschies är aldrig fel och välkomnas. Men kommer jag köpa seten? Något enstaka naturligtvis.
Man är ju trots allt en sucker ;)
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Tie Fighter

Hmmm kommer man bli besviken på Gollum i 9470 Shelob Attacks....hoppas att det är dom dåliga bilderna som gör det.

Nextuz

Citat från: Tie Fighter skrivet 19 December 2011 kl. 15:07
Hmmm kommer man bli besviken på Gollum i 9470 Shelob Attacks....hoppas att det är dom dåliga bilderna som gör det.

I själva legosetet på bilden så är det inte en legogjurning, det är en 3d-printning utan färg...
Kolla grotttrollet som oxå är helvit...

Tie Fighter

Jag tänkte mer på den nedre bilden av minifigsen, där ser han färglagd ut.

Skrytsson

Vi vet sedan tidigare att de figurer som visas på preliminära bilder av nya set ofta skiljer sig rätt markant från hur figurerna slutligen ser ut. Speciellt när det handlar om licensierade teman. Så oroa dig inte  :)

Goldmember

Citat från: Skrytsson skrivet 19 December 2011 kl. 16:50
Vi vet sedan tidigare att de figurer som visas på preliminära bilder av nya set ofta skiljer sig rätt markant från hur figurerna slutligen ser ut. Speciellt när det handlar om licensierade teman. Så oroa dig inte  :)

Jag tycker tyvärr de brukar vara väldigt lika...tänk bara på bilderna av exempelvis Superheroes. De dåliga första bilderna var väldigt lika dagens set.

Jag vill även säga hur besviken jag blev efter de första bilderna nu visats, det enda set som ser någorlunda intressant ut är "Morias grottor" de andra ser rent sagt löjelseväcknde dåliga ut. Snacka om dåliga byggnader/omgivningar i helt fel skala, exempelvis battle of Helms deep och Uruk kai army, bägge med någon slags dåligt designad miniborg..USEL DESIGN!

Gubbarna ser ut som att någon har satt ihop delar man hittat från riddarlego, inget nytt eller fräscht. Nä jäklar vad besviken jag blev efter dessa bilder.  :o

Man kanske har tagit på sig för många olika teman 2012 för att ha tid att göra något bra med alla...nya ninjago, star wars, superheroes, LOTR, Dino, nya city, friends m.m snacka om att ha tagit sig vatten över huvudet! gaahh..

/G

colonel

Jag tycker också at LotR är en spännande nyhet - men (som der står på startsiden:läs mer och diskutera på Svenska! - kan jeg desværre ikke)... ;)

mordatre

Tror det kommer se mycket bättre ut när de officiella bilderna dyker upp. Dock var väl några av seten lite blaha. Helms deep tyckte jag påminde väldigt mycket om filmförlagan då de flesta nyckelpositioner var med.
Moria och Helms deep blir nog poppis då det verkar vara mycket figurer med.

Är det en ny häst på gång? De stegrar ju sig både här och där.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

sweMezza

Jag har även sett fram emot licensen för att jag utgår från att TT bygger ännu ett LEGO-spel!

Gideon

Citat från: Mirandir skrivet 17 December 2011 kl. 14:06
Och medans vi väntar på bilder så kan vi ju alltid spekulera i vad setten kommer att innehålla. 

Här är vad jag tror:

9469 Gandalf Arrives
Gandalf, Frodo och gandalfs kärra.

9470 Shelob Attacks
Sam, Frodo och en jättespindel. Möjligen med en mindre klippformation.

9471 Uruk-hai Army
Kan vara nästan vad som helst. Skulle tippa på runt 4-6 minifigs. Eftersom LEgo numer satsar på "instant conflict" eller vad det nu brukar kallas så handlar det antagligen om slaget i slutet av första filmen.

9472 Attack on Weathertop
Lite ruiner, två-tre Nazgûler, frodo och Aragorn

9473 The Mines of Moria

Handlar antagligen om striden i Balin's Tomb snarare än konfrontationen med en Balrog.

9474 The Battle of Helm's Deep
Tippar på någonting i stil med 7573 Battle of Alamut. Förmodligen dyraste settet i denna första release. Tippar på ett pris runt 1200:-

9476 The Orc Forge
Namnet säger mig inget speciellt. Är det de smedjor där orcherna tillverkar vapen som förekommer i någon sekvens av filmen månne? Känns som ett ganska litet set.
Tycker dina spekulationer stämde rätt bra överens med vad som verkar komma :)
Det var rätt logiska set baserat på namnen och beprövad erfarenhet av LEGOs filmtolkningar...

Etzel

Ser fint ut det här! :D
Eftersom man nu har samlat på sig en hel del bitar så blir det här temat mest intressant för dess minifigs för min del. Jag kände ungefär samma inför PotC-temat som ju har fantastiska minifigs och jag förväntar mig något liknande av LotR. Just nu vill man ju ha alla setten men när det väl kommer till kritan så får man väl sålla lite för plånbokens skull, Shelob är i riskzonen för att inte komma med. Resten ser mycket intressanta ut, vill gärna ha många Rohans ryttare så 9471 Uruk-hai Army och 9474 The Battle of Helm's Deep är säkra kort.

mechamike

Citat från: colonel skrivet 19 December 2011 kl. 17:36
Jag tycker också at LotR är en spännande nyhet - men (som der står på startsiden:läs mer och diskutera på Svenska! - kan jeg desværre ikke)... ;)

Skandinaviska funkar bra det med;-)   

Noterade att vissa set innehöll den nya "tegelstensbiten" dock i Ninjago/Forrestfire färg. Undrar om den kommer komma i grått i de färdiga LOTR setten? Man får väl hoppas så.