Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Lego Lord of the Rings

Startat av Teabox, 16 December 2011 kl. 13:25

Föregående ämne - Nästa ämne

Etzel

Jag hade väldigt låga förväntningar på detta settet så jag kan nog inte säga att jag är särskilt besviken efter som jag ändå inte hade tänkt köpa det. Kul med mycket sandgrönt i alla fall. Ska bli intressant att se vad det gömmer sig för bitar i det.

Risgrynsgrot

De sista seten i Lego Hobbit och antagligen de sista från Middle-Earth överhuvudtaget.

https://www.youtube.com/watch?v=lg-UKmWfruc

Tycker att LEGO gjort ett dåligt jobb med dessa, vet inte om det är för att Playmobil-Smaug åt upp alla nya molds osv men det är ett gäng ointressanta set med figurer vi redan fått flera gånger. Tummen ner!  :(

sandpeople

Själv tycker jag de ser riktigt intressanta ut.  :)

Kul med ett till set från lake town och det mindre setet med witch king ser asgrymt ut!

BeardedNerd

Witch King är fenomenalt, tre viktiga figurer och dessutom kan man använda kronan till en egen Witch King-variant.

Lake Town är meh. Vi har alltså Bain men ingen av dvärgarna.

BoFA är jättemeh... Istället för generic wall så får vi generic floor, och så ännu en av dessa evinnerliga katapulter. Dain måste vara något alldeles sensationellt cool för att motivera köp.

Erebor lär jag köpa, kanske från Amazon för att undvika vad sim lär bli ett 1499-pris.

SvanteOlof

Ja jag hoppas kag får råd att köpa även dessa set. Men det är lite för lite bygga lego i Smaugsetet och lite för mycket samlarvärde.
ordvits: studsmatta = 4186

Peter S

Kommer till en YouTube-sida med texten: "Det här videoklippet är privat. Logga in om videoklippets ägare har gett dig åtkomst."