Kingdoms framtid (2012), spekulationstråd.

Startat av Mirandir, 21 Augusti 2011 kl. 21:49

Föregående ämne - Nästa ämne

Mirandir

Någon som vet huruvida har en kort livslängd eller om det är något problem med tillverkningen? Enligt min chef så är settet just nu "rödmarkerat" vilket betyder att det inte går att beställa nytt. Något som brukar betyda att settet gått ur produktion.
Legobloggen: http://legobloggen.com

Teabox

Citat från: Mirandir skrivet 21 Augusti 2011 kl. 21:49
Någon som vet huruvida har en kort livslängd eller om det är något problem med tillverkningen? Enligt min chef så är settet just nu "rödmarkerat" vilket betyder att det inte går att beställa nytt. Något som brukar betyda att settet gått ur produktion.

Får hoppas att det inte gått ur produktion redan :( Har ju inte köpt något ännu och hoppas på att man får köpa ett extra ex vid någon rea i vinter.

Mirandir

Mjo, skulle vara märkligt om den *redan* gått ur produktion. Det är ju bara en månad sedan den kom ut. Så mest troligt handlar det om problem med någon gjutform. Men någon som är lite mer kompis med Lego ::) får gärna fråga... 

Peewit

Att det blirr en kortare livslängd kan vi nog räkna med eftersom Kingdoms troligen försvinner efter den här vågen men så kort som en månad är knappast troligt. Det låter snarare som produktionsproblem. Över jul kan man ju tycka att setten borde finnas tillgängliga i alla fall..

de Gothia

Citat från: Peewit skrivet 21 Augusti 2011 kl. 23:26

Att det blirr en kortare livslängd kan vi nog räkna med eftersom Kingdoms troligen försvinner efter den här vågen men så kort som en månad är knappast troligt. Det låter snarare som produktionsproblem. Över jul kan man ju tycka att setten borde finnas tillgängliga i alla fall..

neej?! försvinner?! eget antagande eller är det mer info bakom?! kingdoms höll ju på att utvecklas till det gamla goda borglegot från min barndom!

o tur att jag köpte 2 mill raid direkt...

Peewit

Citat från: de Gothia skrivet 22 Augusti 2011 kl. 08:55

neej?! försvinner?! eget antagande eller är det mer info bakom?! kingdoms höll ju på att utvecklas till det gamla goda borglegot från min barndom!

Det är vad jag tror. Frågor om varför jag tror så kan besvaras via PM.

Barbaroux

Peewit, du får gärna skicka mig ett PM.

shiftaltcmd

Man får väl hoppas på samma variant som piraterna.

Kan Kingdoms ersättas med Sagan om ringen nästa sommar?
Har hobbiten premiär sommaren 2012 eller framemot jul?

de Gothia

hoppas inte. är inte borg ett av legos stående teman? vill verkligen inte att de fina gulhuvuden ska ersättas av fula fleshies!

Mirandir

Det känns osannolikt med ett sagan om ringen då det vette tusan vilken slags relation *barn* har till sagan om ringen. Har de över huvud taget någon slags relation till detta? Jag menar det är väl först vid 12-14 år man börjar intressera sig för att läsa sådana böcker och/eller får se filmerna för föräldrarna och då börjar man ju vara i den ålder då de flesta ställer bort Legot.

Så om de nu släpper Sagan om Ringen som Lego så lär det knappast bli mer än under de kommande två åren som "The Hobbit"-filmerna går på bio.

shiftaltcmd

Åldersmässigt så är det nog ingen skillnad på Sagan om ringen och diverse superhjältar. I alla fall om vi snackar om filmerna som går upp på bio.
Kan man göra "legomjukisar" av nya Batman så kan inte Sagan om ringen vara något problem.
Licensteman verkar vara bara växa hela tiden.
Och det känns som att Lego har "tränat" under en tid. Dvärgar, troll, "orcher", alver. Man har bara inte kallat det vid rätt namn och så saknas hobbitarna.

Teabox

Ingen aning om det blir ett Bilbo/LotR tema, men skulle inte bli förvånad ifall vi får se ett high fantasy tema härnäst. De har ju i år gett oss Alv-hår och nya vapen. Det kanske finns planer på att återanvända de bitarna i framtiden.

Peewit får gärna PM:a mig också  ;)

Erik

Citat från: shiftaltcmd skrivet 22 Augusti 2011 kl. 23:31
Har hobbiten premiär sommaren 2012 eller framemot jul?

Har för mig att första filmen har premiär i december 2012.

Jag tar också gärna ett pm om Kingdoms vidare öden och särskilt om det planeras något fantasytema!

Peewit

Bara så att ingen drar fel slutsatser av den här diskussionen. Ett eventuellt Hobbit tema nästa år är rena spekulationer basserat på antagandet att Kingdoms försvinner efter den här vågen. Ingen (som jag vet) har hört något som talar för en Hobbit-licens.

Men personligen hade jag blivit överlycklig om det var så. Jag hade fullkomligt älskat ett Hobbit-tema och om jag nu har rätt när jag tror att Kingdoms försvinner så ligger det ju bra i tiden för att köra en Hobbit-licens. Men det är också det enda som talar för det.

mechamike

Spekulera är helt ok. 
Jag bröt ut det här ur 2011 tråden. Tyckte det var lite väl off-topic..

Mvh Swebrick Moderator Team