Bok:Building the magical world Harry Potter

Startat av shutter, 28 Juli 2011 kl. 20:49

Föregående ämne - Nästa ämne

shutter

Nu har jag precis fått hem LEGO-boken allt om Harry Potter, på engelska från Adlibris.com.

Upplägget är identiskt med dito bok för LEGO StarWars. D.v.s. 96 sidor fulla med fina foton av de olika seten varvat med lättsam läsning och intressant fakta. boken börjar med en kronologisk översikt över alla set och slutar med en 4 sidor översikt av alla minifigurer.

Jag som själv köpte mina första HP-set tidigare i år (2010 release) inser ju med facit (jag menar boken) i hand att det finns intressanta set jag önskar jag köpt. En sådan favorit är t.ex. The Shrieking Shack, .

Harry Potter serien har också några utav LEGOs snyggaste tjej-minifigurer. Lockarna på Bellatrix Lestrange är svarta som synden...

Årets releaser (2011) är med i boken men utan kommentarer.

Om den medföljande exklusiva minifiguren.

Ganska uppenbart en variant på Harry Potter. Själv hade jag önskat något ändå mer exklusivt, t.ex. moaning Myrtle. ;)

Skrytsson

Utstyrseln på Harry Potter är från the Yule Ball från fjärde filmen/boken  :)

shutter

Precis!

Inte Harrys bästa party precis. Och vad vill jag MOCa med minifiguren. Balen?
Nåja, han får sitta kvar i boken tills vidare...

Skrytsson

Miss Murtle, som du nämnde, hade varit betydligt roligare (speciellt om hon var gjorde av trans-clear bitar   :P).

Nymphadora Tonks är också en saknad karaktär...

sandpeople

Jag hittade min gamla förpackning med trollet i flickornas toalett och började kolla hur mång set som egentligen fanns. En himla massa visade det sig.

Men nu när de gett ut vissa gamla set igen så kanske vi får se en del gamla favoriter. Annars går de gamla grejerna väldigt dyrt på ebay och tradera...

shutter

Harry Potter feber råder!

Men vad händer nu när Potter slutat skolan. Förhoppningsvis får vi leva på minnena ett tag. LEGO-Potter säljer slut och priserna stiger och sjunker i takt med nostalgifaktorn...

Skrytsson

Jag hoppas det blir en grande final för Harry Potter, såsom det blev för Pirates-temat 2009 med Imperial Flahship. Jag hoppas på Fenixorderns högkvarter eller Trolldomsministeriet. Eller varför inte Vid-behov-rummet? Där finns det, bokstavligt talat, stor potential :P

shutter

Citat från: Skrytsson skrivet 31 Juli 2011 kl. 18:36
Jag hoppas det blir en grande final för Harry Potter, såsom det blev för Pirates-temat 2009 med Imperial Flahship. Jag hoppas på Fenixorderns högkvarter eller Trolldomsministeriet. Eller varför inte Vid-behov-rummet? Där finns det, bokstavligt talat, stor potential :P

Jag hoppas också på detta. Kanske Malfoy manner eller min favorit; The Shrieking Shack i CC-style.

Ras 74

Citat från: Skrytsson skrivet 31 Juli 2011 kl. 18:36Jag hoppas det blir en grande final för Harry Potter, såsom det blev för Pirates-temat 2009 med Imperial Flahship.

We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Skrytsson

Citat från: Ras 74 skrivet 16 Augusti 2011 kl. 08:55
Citat från: Skrytsson skrivet 31 Juli 2011 kl. 18:36Jag hoppas det blir en grande final för Harry Potter, såsom det blev för Pirates-temat 2009 med Imperial Flahship.

Ja, det är väl kanske så Lego har tänkt - att Diagon Alley var den stora finalen. Men efter det setet har det ju kommit ytterliggare en våg (om än rätt så liten). Vi kan väl få ett stort set till?

Ras 74

Man kan ju önska. Jag trodde faktiskt att Slaget om Hogwarts skulle kunna vara ytterligare ett stort set.
Men det är ju jätte pluttigt.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.