Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Lego + DC Universe

Startat av rocketboy, 20 Juli 2011 kl. 10:53

Föregående ämne - Nästa ämne

Ras 74

Har nu sett alla trailers. Blir lite förvånad över Spiderman.
Någon som vet vad det är frågan om?
Varför göra om vad det ser ut som ettan?
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Skrytsson

Citat från: Ras 74 skrivet 24 Juli 2011 kl. 14:30

Håller med. Förmodligen hade man slut på idéer, de tidigare huvudrollsinnehavarna Tobey Maguire och Kirsten Dunst kände sig klara med sina filmkaraktärer men man vill ändå fortsätta (jag har för mig filmerna har gått väldigt bra ekonomiskt). Så då tar man in nya skådisar och börjar helt enkelt om.

Att man "börjar om på nytt" med en superhjälte har ju hänt ett antal gånger (t ex Nolan med Batman), men det känns lite tidigt att göra en omstart av Spiderman då inte ens ett decennium har gått sedan senaste trilogin startade. Vad som är ännu mer obegripligt är ju att man låter filmen heta "Spiderman 4".

Goldmember

Citat från: Skrytsson skrivet 24 Juli 2011 kl. 15:09
Citat från: Ras 74 skrivet 24 Juli 2011 kl. 14:30

Håller med. Förmodligen hade man slut på idéer, de tidigare huvudrollsinnehavarna Tobey Maguire och Kirsten Dunst kände sig klara med sina filmkaraktärer men man vill ändå fortsätta (jag har för mig filmerna har gått väldigt bra ekonomiskt). Så då tar man in nya skådisar och börjar helt enkelt om.

Att man "börjar om på nytt" med en superhjälte har ju hänt ett antal gånger (t ex Nolan med Batman), men det känns lite tidigt att göra en omstart av Spiderman då inte ens ett decennium har gått sedan senaste trilogin startade. Vad som är ännu mer obegripligt är ju att man låter filmen heta "Spiderman 4".

Jag har sett THOR... den va otroligt dålig! sämsta superhjältekostymerna någonsin? och töntig handling. Helt enkelt en usel film! Tacka vet jag De nya Batman filmerna, Iron man 1 och Hellboy 1. Sedan ser jag fram emot coola Captain America.

Skrytsson

Citat från: Goldmember skrivet 24 Juli 2011 kl. 20:40
Jag har sett THOR... den va otroligt dålig! sämsta superhjältekostymerna någonsin? och töntig handling. Helt enkelt en usel film! Tacka vet jag De nya Batman filmerna, Iron man 1 och Hellboy 1. Sedan ser jag fram emot coola Captain America.

Av trailern att döma känns Thor-filmen otroligt långsökt; han blir utsparkad ur Asagudarnas värld och hamnar i nutid, fortsätter dramat i lika galen anda? :P

De nya (Christopher Nolans) Batman-filmerna och Iron Man 1-2 är i mitt tycke också riktigt bra. Action-effekterna går inte ut över handlingen och huvudkaraktärerna är trovärdiga. På något sätt känns den oförskämt rike playboyen som kommer till insikten att han ska bekämpa ondska väldigt realistisk  :P

MartinAberg

Grymt!
Gillar DC-comics så detta blir rockigt!

Ras 74

De tidigare Batman filmerna gillade jag aldrig. Verken när Burton eller Schumacher gjorde dem.
Verkligen inte den senare. Nolan tog Batman och gjorde det till något helt grymt.

Jag gillade även den nya Superman, även om jag inte fattar var den passar in i handlingen till de fyra tidigare filmerna.
Kändes som att den skulle vara en ny 2:a på något sätt (varit hemma sjuk i helgen och såg då samtliga Superman.

Gillar även Fantastic 4 filmerna. Speciellt den första. Kan inte riktigt komma överens med hulken filmerna.
Sen har vi ju filmerna som den goda Ben Affleck och hans (förre detta?) flickvän (Jennifer Garner) gjorde som är urusla!!

Men på det hela taget så gillar jag filmer om superhjältar helt klart. Skall bli riktigt kul med många nya.

Det går ju alltid i epoker om olika saker i filmvärlden. Antingen skall det handla om Western, Zombies, Vampyrer o.s.v.
Verkar banne mig vara dax för Superhjältar just nu alltså!
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

shutter

jag har precis sett Captain America i 3D...

Sammanfattning i ett ord; Amerikansk.

Sammanfattning i en mening; Armén gör män av pojkar(pojke).

Om jag skall säga något snällt om filmen är det en kärlekssaga mellan pojke/man och vacker kvinna.

Betyg; -1. Hjältefaktor; -1. Köp hellre LEGO för pengarna. :P

För att hålla mig till tråden LEGO så förekommer en fräck limousinversion av en gammal Buggati/Mercedes Bens med 6 hjul. Kan man hoppas att den kommer i ett framtida LEGO-set.
Sen är det de onda soldaterna "Hydra" som liknar Shadowtrooperna i SW som säkert kommer.

Och på tal om SW. I filmen förekommer energivapen som får strålpistolerna i SW att framstå som ärtbössor...

Skrytsson

Jag har också nyligen sett Captain America. Måste säga att det nog är en av de sämsta filmer jag någonsin har sett: ingen spänning, ingen humor, personlighetslösa karaktärer, smörig amerikansk patriotism (filmen har säkert fått enormt ekonomiskt stöd av pentagon). Att filmen utspelar sig på 30-talet och de har mer utvecklad teknologi än vad vi har idag, gör inte direkt saken bättre.

Den var så dålig att jag borde låta bli att skaffa Captain America-minifiguren när legot har kommit ut :P

Ras 74

Jag känner med Green Lantern och Captain America och lite fler av de här stora (i USA) action hjältarna
att jag har så ruggigt dålig koll på dem, så jag vill se dem i det avseendet endast.
Råkar någon av dem vara bra, så är ju det kul, men annars bryr jag mig inte så mycket.

Skall definitivt se till att ha alla figurerna!

Record

Någon som har kläm på, vad för set det kan bli med Marvel karaktärerna?
Friskt satsat, hälften vunnet..

Myko

Citat från: Record skrivet 27 December 2011 kl. 22:17
Någon som har kläm på, vad för set det kan bli med Marvel karaktärerna?

Brickset har följande namn:

6865 Captain America Avenging Cyc.
6866 Wolverine Chopper Showdown
6867 Loki's Cosmic Cube Escape
6868 Hulk's Helicarrier B/out
6869 Quinjet Aerial Battle

Oklart

Noterar att Batcave nu finns att beställa på svenska S@H. Nån som törs gissa när resten av seten dyker upp?

shiftaltcmd

Lite kommentarer från serieforum.se om Lego och superhjältar.

"Nu vet jag hur alla starwars lego nördar känner sig. Det skall komma Dc lego, med lego Batman osv.
AWESOME"

http://www.serieforum.se/viewtopic.php?f=7&t=8000

Goldmember

Skumt att lego har avengers seten på försäljning i GBR redan eller rättare sagt kan man beställa dem med släpp 1 april...Trodde man bara gjorde skillnad på Usa kontra Europa när det gäller släpp!?!?

Mirandir

Citat från: Goldmember skrivet 19 Mars 2012 kl. 21:35
Skumt att lego har avengers seten på försäljning i GBR redan eller rättare sagt kan man beställa dem med släpp 1 april...Trodde man bara gjorde skillnad på Usa kontra Europa när det gäller släpp!?!?

Nä, vad jag vet så bestäms det där mer eller mindre nationsvis och vad jag har hört så är Lego Super Heroes inte prioriterat av Lego Sverige. Vilket ju är fullständigt logiskt...   ::)
Legobloggen: http://legobloggen.com