Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Svampbob

Startat av thompabompa, 14 Juli 2011 kl. 23:18

Föregående ämne - Nästa ämne

thompabompa

Hur kommer det sig att Svampbob-Lego är så svårt att få tag i här i Sverige? Det finns ju inte i några svenska webbutiker, förutom då på shop.lego.com.
Jag vet att jag sett det en gång på BR, men det var för något år sedan.

Som det är nu får man ju köpa via Amazon, men det känns som att det borde finnas enklare och smidigare sätt.

Eller är det ingen annan än jag som är intresserad av detta tema?

Skrytsson

Det kanske sålde dåligt i Sverige?

Amazon.co.uk må vara lite besvärligt och tidskrävande men priserna är ju fina. Jag och LilaToster köpte och när dessa var på kraftig rea för ett tag sedan.

I augusti släpps ju två nya coola set. Heroic Heroes och Glove World. Huruvida dessa släpps i Sverige vet jag ej. Om så är fallet lär nog ändå ett eventuellt köp bli på Amazon (Licensierat & Sverige = för dyrt).

Pekblom

Kanske för att LEGO-konsumenterna i Sverige inte är lika intresserade av serien? Min son visade inget intresse alls för seten . (Inte jag heller.)

Skrytsson

Citat från: Pekblom skrivet 14 Juli 2011 kl. 23:39
Kanske för att LEGO-konsumenterna i Sverige inte är lika intresserade av serien? Min son visade inget intresse alls för seten . (Inte jag heller.)

Har ni inte sett serien? Svampbob är ju jättebra :D

Mirandir

Så vitt jag vet så har Svampbob gått ganska dåligt i Sverige. Vill minnas att setten var tämligen dyra. Och då är det inte bara ett högt per-bit-pris utan dessutom har det inte kommit ett enda Svampbobset på under 200 bitar... Minst bitar är det i 3833 Krusty Krab Adventures med 209 bitar och det kostar 349 spänn...
Legobloggen: http://legobloggen.com

Ras 74

Jag har vetat det exakta svaret på detta. Och era gissningar ligger nära.
Svamp Bob var aldrig så populärt här i Sverige, och när det väl blev det, så fanns nästan inte första vågen kvar.

Jag minns inte riktigt som sagt. Men man köper dem billigare utomlands helt klart ändå.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Skrytsson

Citat från: Ras 74 skrivet 15 Juli 2011 kl. 09:28
Jag har vetat det exakta svaret på detta. Och era gissningar ligger nära.
Svamp Bob var aldrig så populärt här i Sverige, och när det väl blev det, så fanns nästan inte första vågen kvar.

GHur blir det nu när nya vågen kommer då, får vi se dem i Sverige?

Ras 74

Ingen aning ännu tyvärr. Kommer dom, så kommer dom senare än i andra länder.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Tobbe Arnesson

Svampbob är grymt!  ;D

Dessvärre är svenska DVDerna med serien av någon mycket outgrundlig anledning rensad på det engelska ljudspåret.  >:(

Ska köpa dem från brittiska fleaBay vid tillfälle.
Blogg: Robotkampen

thompabompa

Först och främst; Svampbob är ju en hur bra serie som helst. Så nu fick jag det sagt ;-)

Tillbaka till Svampbob-seten; tack för svaret. Det är väl lite det man trodde; att det inte var tillräckligt intressant för Sverige. Eller var då; serien är ju en av de mest populära på Nickelodeon som trots allt är en av Sveriges mest tittade barnkanaler. Så nog tittar barnen gissar jag. I alla fall numera.

Men visst; det är ju galna priser på Svampbob-lego; 18 Euro för 95 bitar för 3815-setet är ju dyrare prisperbit-ratio än Pirates of the Caribbean. Nu var det här på Play.com. På Amazon är det väl billigare.

LilaToster

Håller verkligen med om att Svampbob-serien är bra. ;D Svampbob är ju så otroligt härlig. ;D

Vad beträffar legot tycker jag att figurerna är välgjorda och mycket fina. Själva seten är också fina men de är som ni säger väldigt dyra. Det jag tycker är lite synd är att seten generellt innehåller många klistermärken. Skulle önska lite mera tryck.

SuperMario

Tobbe Arnesson

Citat från: SuperMario skrivet 17 Juli 2011 kl. 12:03
Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 15 Juli 2011 kl. 16:54brittiska fleaBay
Menar du ebay.co.uk eller en annan site??

Fleabay är ett humoristiskt sätt att säga eBay på engelska, så ebay.co.uk är det jag menar. Jämför "flea market" (på svenska "loppis").
Blogg: Robotkampen

Skrytsson

Yay! Nya Svampbob-seten är på Amazon-"rea".  ;D

3815: Heroic Heroes of the Deep - 10,55 GBP - 114 SEK
3816: Glove World - 14,93 GBP -  162 SEK

Dessa priser ska då ställas i proportion till S@Hs priser: 249 respektive 299 kr :P