Architechture Set Robie House / Brandenburger Tor 21011

Startat av micke, 13 Juli 2011 kl. 00:00

Föregående ämne - Nästa ämne

micke

Nu ryktas det att Architecture serien skall utökas med ytterligare ett Set, Frank Lloyd Wright's Robie House.
Skall bli den största modellen i serien med ca 2276 bitar. Kostnad kring $200. Release i Augusti
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Ras 74

Robie House

Ser riktigt jäkla bra ut på den lilla bilden. Ser ut att bli lite nya justa färger på bitar som inte funnits förrut.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

SuperMario

dalle

Frank Lloyd Wright's byggnader är dom som blir bäst i Arhitecture serien enligt mig. Förövrigt en av mina favorit arkitekter.

Ras 74

Citat från: SuperMario skrivet 13 Juli 2011 kl. 15:27Kan det vara "sand red" jag ser??  :P

Tror att det är Dark Red. Eller syftar du på några detaljer?
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

micke

Om jag fått rätt uppgifter så verkar TLG inte än ha bestämt sig helt 100 för färgskalan än, så det kan komma bli en överraskning
Mvh
Micke

SuperMario

Citat från: Ras 74 skrivet 13 Juli 2011 kl. 21:04
Citat från: SuperMario skrivet 13 Juli 2011 kl. 15:27Kan det vara "sand red" jag ser??  :P

Tror att det är Dark Red. Eller syftar du på några detaljer?
Ja, mellanpartiet ser ut att vara ljusare än resten. Men det kan bero på det gråa/vita framför.

Ras 74

micke

Citat från: Ras 74 skrivet 14 Juli 2011 kl. 09:26
Citat från: micke skrivet 13 Juli 2011 kl. 21:21Om jag fått rätt uppgifter... *Snip*

Vad betyder det??

Det har tydligen varit diskussioner om vilket färgtema som skall gälla och det fanns tydligen två huvudförslag, vilka vet jag dock inte
Mvh
Micke

Ras 74

Super stor bild av Robie house finns ute nu.
Välj "View all sizes" så finns den i 8000x4501.

Myko

Ser ut som det kommer vara lätt att få tag i 1x2 Dark Red Plate i framtiden. :D

Skrytsson

Citat från: Ras 74 skrivet 14 Juli 2011 kl. 10:43
Super stor bild av Robie house finns ute nu.
Välj "View all sizes" så finns den i 8000x4501.

Det ser ovanligt snyggt ut för att vara ett set ur Architecture-temat.

Sand red hade varit för bra för att vara sant. Dark red är också en fin färg :)

SuperMario

Citat från: Skrytsson skrivet 14 Juli 2011 kl. 15:09
Sand red hade varit för bra för att vara sant.
Ja, men trist ändå... :'(

Citat från: Skrytsson skrivet 14 Juli 2011 kl. 15:09
Dark red är också en fin färg :)
Jepp, det stämmer!

Ras 74

Det börjar bli dyrt att samla på den här förbannade serien!!
Jag som dessutom har 2 av alla. En byggd, och en MINT. GRRRR...
Men snygga!

micke

Så var det dags för ytterligare ett set i Architecture serien. Denna gången är det ytterligare en non-US byggnad
Brandenburg Gate. Verkar som vi Legoälskare har fått upp ögonen för Architecture serien då Lego nu "pumpar" ut nya set ganska snabbt men det börjar bli lite dyrt att hänga med om man som jag vill bygga ett set och ha ett liggande MISB
Bifogar bara en non-Lego bild då Lego inte ville skylta med Legobilderna.
Mvh
Micke