Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

PaB 2011

Startat av mordatre, 04 April 2011 kl. 22:38

Föregående ämne - Nästa ämne

mordatre

Sitter och skummar igenom PaB och ser att de lagt upp lite godis. Hittills är Transblue lightsaber, revolver och Tommy gun (1,31:-/st  :D) riktigt intressanta. Tie fighter pilot torso är ju ganska skön med.   Såg nu också  ben med tryck till riddare.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

LilaToster

Tittade också, och det har ju lagt till en hel del nya bitar. Dessutom har de delat upp bitarna i nya mindre kategorier, t ex har minifigs-huvuden fått en egen kategori.  ;D

Skrytsson

Roligt med lite nya torsos. Vad gäller transblue lightsaber blade så har ju det funnits förut också.

mordatre

Citat från: Skrytsson skrivet 05 April 2011 kl. 13:53
Roligt med lite nya torsos. Vad gäller transblue lightsaber blade så har ju det funnits förut också.

Nej, Trans-light blue har funnits länge men inte trans-blue.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

pacc

Vit häst är väl ny, om än inte revolutionerande.

Men vilka hjul passar till en halv motorcykel, och finns det inte en del till på den?

shiftaltcmd

Kul med nya bitar, mindre kul att bitar som jag spanat in försvunnit.

Ras 74

Citat från: shiftaltcmd skrivet 05 April 2011 kl. 20:59Kul med nya bitar, mindre kul att bitar som jag spanat in försvunnit.

Även när du uppdaterat till LDD Extension?
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Skrytsson

Citat från: Ras 74 skrivet 05 April 2011 kl. 21:08
Citat från: shiftaltcmd skrivet 05 April 2011 kl. 20:59Kul med nya bitar, mindre kul att bitar som jag spanat in försvunnit.

Även när du uppdaterat till LDD Extension?

Nja, han syftar nog på PaB på S@H, medan du tänker på LDD  ;)

Ras 74

HAHAHA! Crap. Var lite snabb där från en tråd till en annan. Tack för påpekandet Skrytsson.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

pacc

Är det någon som kommer på bitar som försvunnit kan vi ju bygga på tråden.
Själv saknar jag inget, men jag kan tänka mig att hund och körsbär försvunnit.

Teabox

Citat från: pacc skrivet 06 April 2011 kl. 15:11
Är det någon som kommer på bitar som försvunnit kan vi ju bygga på tråden.
Själv saknar jag inget, men jag kan tänka mig att hund och körsbär försvunnit.

61780 i rödbrunt har blivit ersatt av en i mörkgrått.

Skafte

Lite märkligt med alla Hero-delar som kommit till. Vill verkligen folk bygga massor av de där... robotarna? Nåväl. Den som är ansvarig för ordning och reda på hemsidan borde i alla fall få bakläxa. Väldigt många bitar som är felaktigt/inkonsekvent namngivna. En del danska ord etc. Man kunde ju hoppas att de ändrat sånt till den här gången... Och kategorinamnen har blivit så långa att man inte ser skillnad på många i rullisten.

Superkalle

Här är en lista på bitar som tagits bort och lagts till för 2011. Jag har gjort mitt bästa, så ni får ta den som den är, men det borde stämma till 99%.

Mirandir

Citat från: Skafte skrivet 06 April 2011 kl. 15:23
Lite märkligt med alla Hero-delar som kommit till. Vill verkligen folk bygga massor av de där... robotarna?

Tydligen. För Hero Factory har fått en egen designer applikation.
Legobloggen: http://legobloggen.com

Teabox

Citat från: Superkalle skrivet 06 April 2011 kl. 17:23
Här är en lista på bitar som tagits bort och lagts till för 2011. Jag har gjort mitt bästa, så ni får ta den som den är, men det borde stämma till 99%.

Vet inte om du är intresserad av rättelse, men du har missat två plattor i Bright green som är nya. En 6 x 12 och en 16 x 16.

Edit: Och tack för listorna :)