Aprilskämt om Minifig Series 6

Startat av Skrytsson, 01 April 2011 kl. 12:45

Föregående ämne - Nästa ämne

Skrytsson

Enligt Brothers of Bricks, som har fått sina uppgifter från en Boliviansk sajt, kommer Serie 6 bestå av:

• Panda suit guy
• Stunt man
• Greek philosopher (with cloth toga and scroll)
• Monk
• Barbie
• Skateboarder
• Cannibal (with internal organs)
• Athlete
• Surgeon
• Pimp
• Surfer
• Goth guy
• Ghost (with transparent clear minifig parts and ghost shroud)
• Alien girl
• Pirate captain
• Terrorist (with bomb vest)

robban

Hahaha.. April april..
Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

Skrytsson

Det jag själv ser mest fram emot, så här innan bilder publicerats, är Spöket (med trans-minifig-delar!) och Terroristen (låter lite kontroversiellt?) :P

Skrytsson

Myko

Skrytsson

Hmm, det kanske är ett aprilskämt ändå  :( Jag skulle så gärna haft spöket...
Döpte om trådtiteln nu så att ingen blir förvirrad

Teabox

Blev också lurad först, men när jag läste Terrorist med bomber så kom jag på vilken dag det var :P

Så här i efterhand så känner jag mig dum över att jag inte reagerade när jag läste "Barbie" och "Pimp".

Citat från: Myko skrivet 01 April 2011 kl. 12:52
Citat från: Skrytsson skrivet 01 April 2011 kl. 12:45
• Skateboarder

;D ;D
Känns som den mest trovärdiga  :D

Skrytsson

Citat från: teabox skrivet 01 April 2011 kl. 13:36
Blev också lurad först, men när jag läste Terrorist med bomber så kom jag på vilken dag det var :P

Så här i efterhand så känner jag mig dum över att jag inte reagerade när jag läste "Barbie" och "Pimp".

Jo, jag känner mig också dum. Men alltså, aprilskämt ska väl åtminstone postas 1 apr och inte 31 mars?

Skafte

Citat från: Skrytsson skrivet 01 April 2011 kl. 13:54
Jo, jag känner mig också dum. Men alltså, aprilskämt ska väl åtminstone postas 1 apr och inte 31 mars?

Något som är postat idag är i alla fall dina HP-gubbar!  ;D

Teabox

Citat från: teabox skrivet 01 April 2011 kl. 13:36

Svårt att veta vilken tidszon personen som skrev posten sitter i och vilken tidszon bloggen håller sig till. Det är ju fortfarande den 31/3 i USA när vi påbörjar den 1/4 i Europa.

Skrytsson

Citat från: Skafte skrivet 01 April 2011 kl. 13:56

Något som är postat idag är i alla fall dina HP-gubbar!  ;D

Nu är dina Serie 4-figurer också postade!  :)

Agreenbrick

Fattade att det garanterat var ett skämt vid "cannibal" :S

Skrytsson

Å andra sidan kan man ju tycka att det inte vore helt orealistiskt att lego skulle göra en kannibal, en hallick och en terrorist. Detta är ju bara småpotatis jämfört med den indiske sektledaren som sliter ut hjärtan Lego förut tillverkat.

Agreenbrick

Haha, Ja det är ju sant men lego är ju väldigt bra på att utelämmna sådana detaljer I licensteman, så skulle man döpa den till "cannibal" är det ju självklart vad det är för en figur!  :P

En terrorist är väl aningen troligare, efterssom det går att kalla den för t.ex "(something, something)" bandit, eller "bad guy(something)", men det gör de nog bara när alla deras idéer till nya minifigs HELT tagit slut. :)

Teabox

Kannibal känns inte omöjligt. Snart släppet de ett set med två stycken i: The Cannibal Escape :)