Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Pick a brick

Startat av Ezalord, 12 Maj 2022 kl. 17:48

Föregående ämne - Nästa ämne

Ezalord

Hej! :)

Den nya pick a brick huben funkar sådär för mig och har svårt att hitta vissa bitar/figurer.
Finns det nån form av wikipedia för vad specifika ex.. "animals - fåglar" har för sökord i denna?

Skriver man inte 10775 så finns det inte möjlighet att köpa tex hästen löst eller hönan, är dessa specifika och köps i fysiska butiker på en Pick a brick vägg etc?

Vissa satsnummer som finns på bricklink går ej att använda :(

Vad jag förstår så kan man inte köpa vissa saker lösa utan dessa bara säljs i kompletta set från TLG.

/E

andli

hönan finns väl med hos build a minifig, men då måste man köpa 4 delar till för varje höna... (det kan man slippa om man hittar den i en LEGO store)

Däremot verkar du kunna använda designide/partid för att hitta biten, så det kanske är enklare att söka upp biten på bricklink och knappa in designidet på LEGO sida och se om de har den till salu.

De verkar ha delar av sortimentet på paus just nu, och även annars antar jag att du inte kommer kunna köpa alla aktiva bitar...
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.