Ny Bricklinkbutik BöneredBricks

Startat av GustavF, 13 April 2022 kl. 09:34

Föregående ämne - Nästa ämne

GustavF

Hej!

Har gett mig på och testa livet med Bricklinkbutik. Än så länge finns där inte jättemycket men hoppas på att få in mer och mer så snart som möjligt. Fokus kommer ligga på nya bitar men det kommer finnas begagnat också, och då mest bitar som är udda eller svårare och få tag på.

Gå gärna in och kika och ser något knasigt ut med frakter eller om ni ser något annat som saknas får ni gärna kommentera här nedanför.

https://store.bricklink.com/gustavfriberg90#/terms

Gideon

Gjorde en liten beställning för att hjälpa butiken få lite omdömen :)

GustavF

Citat från: Gideon skrivet 14 April 2022 kl. 14:21
Gjorde en liten beställning för att hjälpa butiken få lite omdömen :)

Det tackar vi för  ;)

GustavF

Nu har det kommit in lite spännande bitar från bland annat Adventurers-serien. Eller varför inte 30274 i Tan.

Om någon önskar gratis frakt så är jag på plats på Klossar i Varberg i helgen

Gideon

Citat från: GustavF skrivet 02 Maj 2022 kl. 11:42
Nu har det kommit in lite spännande bitar från bland annat Adventurers-serien. Eller varför inte 30274 i Tan.

Om någon önskar gratis frakt så är jag på plats på Klossar i Varberg i helgen
Tack för tipset! Spännande tan-bitar har man svårt att säga nej till ;)
"Prisvärda" jämfört med andra på BL men attans vad dyra hieroglyferna blivit...

Saknar dock "håll min order öppen"-möjlighet vid utcheckningen, eller att kunna välja bort frakten vid leverans till t ex Varberg.

GustavF

Tack för feedback Gideon, jag ska kolla på detta. Såg att du betala med Paypal. Kommer inte swish upp som alternativ? Det är vissa saker jag tycker är riktigt klurigt med frakter och likvärdigt. Önskar man kunde lägga egna "låtsasorder" för att se hur allt ser ut. Vill du ha bitarna till Varberg? Isf får du tillbaka fraktkostnaden.

Gideon

Nä, får inte ens alternativet att lägga en order för att betala med PayPal senare (som även skulle möjliggjort att lägga till mer batchar) utan det enda alternativet är att betala direkt vid utcheckning inklusive den automatgenererade fraktkostnaden.

Kan vara så att det krävs ett visst antal ordrar innan andra betalmetoder finns tillgängliga (nån BL-säljare som vet bättre...?)

Jag ska inte själv till Varberg men om du inte själv ska till Klossfestivalen i Örebro kanske de går att skicka med nån som ska dit? Annars är det ingen brådska om de kan hitta till Ludvika på annat sätt också :)

ColA

Citat från: GustavF skrivet 02 Maj 2022 kl. 16:43
Tack för feedback Gideon, jag ska kolla på detta. Såg att du betala med Paypal. Kommer inte swish upp som alternativ? Det är vissa saker jag tycker är riktigt klurigt med frakter och likvärdigt. Önskar man kunde lägga egna "låtsasorder" för att se hur allt ser ut. Vill du ha bitarna till Varberg? Isf får du tillbaka fraktkostnaden.

Om du skapar en ny frakt metod (kopiera från befintlig) så kan du välja att inte ha Instant checkout inställt så du måste skicka invoice manuellt (du kan välja automat eller Manuel) och då kan du välja att inte addera frakt osv osv.

GustavF