43197 The Ice Castle (UCS Elsas slott)

Startat av BeardedNerd, 02 Juni 2021 kl. 18:26

Föregående ämne - Nästa ämne

BeardedNerd

https://www.lego.com/en-se/product/the-ice-castle-43197

Det har visserligen släppts ett antal Frozen-slott genom åren och jag hade nog varit mer hypad för några år sedan. Men det ser riktigt trevligt ut tycker jag. Hemskt bitpris, men å andra sidan väldigt många stora paneler och tonvis med bitar i blått opalescent.

Sen kan man också observera en helt ny, väldigt efterlängtad bit: corner slope 65 2x2x2. Visserligen bara i genomskinligt här, men den lär ju komma på fler ställen. Jag hade inte reflekterat över att den inte finns, men det är ett bra hål att fylla igen.

Om jag skulle köpa den tror jag dock att den skulle stå i ett fönster, vilket är extremt olämpligt för det vita, men det borde vara extremt tjusigt med solen som lyser igenom.

BrickMe

Citat från: BeardedNerd skrivet 02 Juni 2021 kl. 18:26
Om jag skulle köpa den tror jag dock att den skulle stå i ett fönster, vilket är extremt olämpligt för det vita, men det borde vara extremt tjusigt med solen som lyser igenom.
Inte för att jag skulle prioritera det här slottet för 2400:- .... Men om så vore fallet kanske hellre i ett dammfritt utrymme med belysning inuti slottet ;D