Omröstning SBC April 2021 - Vad kan ni svänga ihop med den här?

Startat av Hannamalia, 02 Maj 2021 kl. 08:40

Föregående ämne - Nästa ämne

Bidrag månadens bit april:

Rymdljung - Stigge72
1 (3.3%)
LL-21 Classic Space Speeder Bike- swestar
5 (16.7%)
Pokéboll - Godtfred
5 (16.7%)
Lastväxlare tankbil - Jesperrydhog
2 (6.7%)
Ek - Hannamalia
8 (26.7%)
Legomaskin - embe
0 (0%)
Heartlake Hellraisers studio - Skafte
8 (26.7%)
Galactic Bounty Hunter Speeder - Tornet
1 (3.3%)

Antal personer som röstat: 30

Omröstningen har avslutats: 06 Maj 2021 kl. 08:40

Hannamalia

Rösta på vem som ska vinna månadens bit april, som är slope 1x2.

Tornet

Oooo, en oavgjord omgång. Snyggt av er båda. Grattis!

Hannamalia

Tack! Ja, det var en rysare att följa denna omröstning.  :) Jag tänker att eftersom jag valde den här månadens bit, kanske det är lämpligt att det blir Skafte som får välja nästa månads bit. Eller vad säger ni?

ColA

Skafte

Tja, jag är väl inte rätt person att bedöma det hela, men historiskt sett har inte så många av förra månadens vinnare ställt upp med den bit de föreslår. Och det vore kul att få hitta på en bit - det var JÄTTELÄNGE sedan jag vann.  :o

crowwlime_

Citat från: Skafte skrivet 06 Maj 2021 kl. 19:26
Tja, jag är väl inte rätt person att bedöma det hela, men historiskt sett har inte så många av förra månadens vinnare ställt upp med den bit de föreslår. Och det vore kul att få hitta på en bit - det var JÄTTELÄNGE sedan jag vann.  :o

Och när det sker brukar det ju vara utom tävlan.

Tornet

Citat från: crowwlime_ skrivet 06 Maj 2021 kl. 20:47

Och när det sker brukar det ju vara utom tävlan.

Den diskussionen var uppe för några månader sen, och då uppfattade jag det som att ingen var emot att ställa upp i tävlingen som tidigare vinnare.

Men visst, om det som nu blir dött lopp mellan förra månadens vinnare och ngn annan kan jag personligen tycka att det är rimligt att "utmanaren" får välja bit.

Skafte

Ja ingen skriker ju "VOTERING" och jag har inte mottagit några hotfulla PM (än), så jag tar och plockar en bit och gör en tråd. Huvudsaken är ju att det byggs!

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Skafte skrivet 06 Maj 2021 kl. 21:39
Ja ingen skriker ju "VOTERING" och jag har inte mottagit några hotfulla PM (än), så jag tar och plockar en bit och gör en tråd. Huvudsaken är ju att det byggs!

Jag röstade på dig, Skafte, så du vann.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Hannamalia

Oj, vad menas med detta? Har jag (som ny i communityn) missat något uttalat eller underförstått - att jag som vinnare av förra månadens bit inte fick/borde/skulle vara med och bygga på den bit jag valt?  :'( Vilket jag i o f s kan förstå i så fall att det blir en orättvisa i att jag valde en bit jag gärna ville bygga med.

Skafte

Jag tror det varit outtalat och sedan blivit praxis. Men som sagt, det här är ju mest till för att man skall få tummen ur och bygga NÅGOT, och fler bidrag är roligare än få.

Däremot tycker jag det är skämsnivå på antalet röstande!  :-\

Emma

Citat från: Hannamalia skrivet 07 Maj 2021 kl. 10:01

Oj, vad menas med detta? Har jag (som ny i communityn) missat något uttalat eller underförstått - att jag som vinnare av förra månadens bit inte fick/borde/skulle vara med och bygga på den bit jag valt?  :'( Vilket jag i o f s kan förstå i så fall att det blir en orättvisa i att jag valde en bit jag gärna ville bygga med.

Låt ingen skugga falla över dig! Mycket bättre att fler bygger än att outtalade regler hämmar vår kreativitet. Visst kan det vara värt att vara med utom tävlan. I nån sorts sportslig anda. Men det kan framförallt den röstande skaran få styra. Om konsensus är att det inte är ok att vinna med sin egen bit, så borde ett sådant bidrag inte få några röster. Logik?

Magnus den store

Citat från: Hannamalia skrivet 07 Maj 2021 kl. 10:01

Nej, du har absolut inte gjort något fel. Det är ingen orättvisa utan det är en belöning som du gjort dig förtjänt av.

En oskriven regel är ingen regel. Vi har olika principer som vi lever efter. Jag har också mina rättesnören, baserat på min vilja, mitt synsätt, mina värderingar, min åsikt och så vidare. Viktigt i sammanhanget är att det är mina rättesnören. Jag kan uttrycka min åsikt, men jag kan inte förvänta andra ska följa mina principer. Fortsätt bygg, ha roligt och gör som du vill. Lek gott!
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!