Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

21326 Winne the pooh

Startat av fork, 04 Mars 2021 kl. 15:58

Föregående ämne - Nästa ämne

fork

Eriol

Lite skojigt att cirka hälften av bitarna används till trädet.  :)

Men som surgubbe måste jag återigen påpeka den vansinniga prissättningen på IDEAS-seten. Sverige är dock inte klart dyrast i världen den här gången eftersom även finländarna får betala 129 euro mot tyskarnas 99...

fork

Citat från: Eriol skrivet 04 Mars 2021 kl. 16:48
Lite skojigt att cirka hälften av bitarna används till trädet.  :)

Trädet är ju en del av Puhs hus ;)
Trevligt med 49577 i grönt för växter.

andli

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Skafte

Fint! Men nog skulle Puh haft större mage? De behövde ju ändå göra en ny gjutform till huvudet, då kunde den gått ner över magen också. Och korta ben, han skall väl vara mindre än Tiger. Då hade Nasse fått vara en ännu mindre, kanske helgjuten figur. Kanin är OK, men Tiger och I-or ser fantastiska ut!

AndersI

Instämmer till fullo med Skafte.

Det här är nog det första setet på många år, som jag hemskt gärna vill ha. Puh var en viktig figur i min barndom (långt före Disneyversionen). Vill bara påpeka att namnet är Tigger på originalsvenska!

Myko

Citat från: AndersI skrivet 04 Mars 2021 kl. 17:48
Vill bara påpeka att namnet är Tigger på originalsvenska!

Och även i dubbningen av första säsongen av Disney-versionen men inte den andra...

Skafte

Citat från: AndersI skrivet 04 Mars 2021 kl. 17:48
Vill bara påpeka att namnet är Tigger på originalsvenska!

När ändrades det? I boken jag hittar hemma (af Geijerstams översättning 1933, tryckt 1990) heter han Tiger.

Edit: Utom i första raden i Puhs vers om vad de skall hitta till honom att äta, då skulle han inte rimma på "pigger". :)

andreaseldh

Citat från: Skafte skrivet 04 Mars 2021 kl. 17:42
Fint! Men nog skulle Puh haft större mage? De behövde ju ändå göra en ny gjutform till huvudet, då kunde den gått ner över magen också. Och korta ben, han skall väl vara mindre än Tiger. Då hade Nasse fått vara en ännu mindre, kanske helgjuten figur. Kanin är OK, men Tiger och I-or ser fantastiska ut!

Det hade räckt om Puh fått korta böjbara ben!

Joacim

Oj verkligen villhöver på den, säger chefen här hemma!🤪😘

Magnus den store

Äntligen, som jag väntat. Synd att Nalles mage är så platt.

Citat från: andreaseldh skrivet 04 Mars 2021 kl. 19:48

Det hade räckt om Puh fått korta böjbara ben!

Jo, vi får väl hoppas att medium-benen kommer i framtidien så att man kan uppgradera.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

byStfn

Givet köp! Trots att de kallar de för en "leksats" på hemsidan :P

Det är inte lika illa som Amazon men det finns en stapplighet i produkttexterna på svenska Lego.com..

the_brickaholic

Jag gillar den skarpt! Blir helt klart ett införskaffande. 🥳
Instagramkonto = @the_brickaholic

the_brickaholic

Skinny the Pooh? 😂
Instagramkonto = @the_brickaholic

andreaseldh

Citat från: Magnus den store skrivet 04 Mars 2021 kl. 21:48
Jo, vi får väl hoppas att medium-benen kommer i framtidien så att man kan uppgradera.

Vad tror vi, enfärgade Chima-gult?