Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Nya bitar 2021

Startat av o0ger, 17 November 2020 kl. 12:50

Föregående ämne - Nästa ämne

andreas E

Det som gör en mer konfunderad är man på väg tillbaka till det som var på 90-talet? Stora konstiga bitar med få monteringar.

Godtfred

Citat från: andreas E skrivet 19 November 2020 kl. 11:16
Det som gör en mer konfunderad är man på väg tillbaka till det som var på 90-talet? Stora konstiga bitar med få monteringar.
Ser fram emot SBC med en halv motorcykel!

o0ger

Citat från: andreas E skrivet 19 November 2020 kl. 11:16
Det är ett +4 set, det har alltid varit stora konstiga bitar i dem.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Myko

I och med att den är symmetrisk så ser den ganska användbar ut ändå till nån sorts greebling. Synd att den är röd.

Selander

Citat från: Skafte skrivet 19 November 2020 kl. 10:41
Jag gissar på Godtfreds gissning, eftersom de också fäster hjulen, och där vill man ju inte ha friktion!

Touché...ni har absolut rätt 👍

BeardedNerd

Det kommer också nya boksidor i Harry Potters klassrumsdioramer. Lite märkligt att de hade en liknande idé med Disney-böckerna men skapar en helt ny del här. Frågan är hur återanvändbara de blir eftersom de verkar ha tryck på åtminstone utsidan. För större byggen kan det däremot vara väldigt bra för stabiliteten att ha en stor plate med inbyggda bars på ena sidan.

Äh, såg nu att den redan tagits upp för 2020.

o0ger

Spännande valvformad bracket?

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

o0ger

Nya rundade fönster

o0ger

Ny hund? Med ledarhund-sele

Eriol

Har den här höbalen funnits förut?

Teabox

Citat från: Eriol skrivet 21 November 2020 kl. 09:08

Tror inte det. Ny för mig :)

o0ger

Snyggt fångat! Min hjärna registrerade det som en vanlig 2877.

o0ger

Nya eldbitar som går att stapla.

Eriol

Citat från: o0ger skrivet 21 November 2020 kl. 09:50

Snyggt fångat! Min hjärna registrerade det som en vanlig 2877.

Det verkar ju vara lite konstiga dimensioner också: 2 x 2 x 1 1/3 med en tile uppe på..? Väldigt kubformat blir det i alla fall.

o0ger

Här är den nya vägplattebiten. Även änd-bitarna är nya. Det verkar vara en 15625 utan studs?