Stång som är 1 stud i diameter?

Startat av mechamike, 02 Juni 2020 kl. 13:19

Föregående ämne - Nästa ämne

mechamike

Är på jakt efter en stång som är exakt 1 stud i diameter.

Någon som vet hur Duplo Flagpole / Antenna 1 x 9 Item No: 51708 är beskaffad?

Funderar även på Minifigure, Utensil Candle Item No: 37762

byStfn

Ljuset är större än en stud om jag minns rätt..

Ledwinka

Hur tjock är den här då x3?

På sista bilden ser det ut som att diametern är ganska lik knopparna...

o0ger

Ljuset är för tjockt.

New Elementary har precis haft en massa artiklar om vad du kan fästa en wrench i. Tex den här: http://www.newelementary.com/2020/05/hammer-4522-spanner-4006-lego-techniques.html

Det finns också den där peggen i de gamla gångjärnen samt de som sitter inne i de gamla 2x4 som man kunde fästa hjul i.

Duplo Flaggstång funkar.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

byStfn

Jag ställde upp lite pinnar utifrån vilka som fanns i Studio. Missade x3. Ska se var jag har mina..

mechamike

Tack för hjälpen, jag hoppas x3 funkar.. den har lämplig längd..

Ledwinka

Citat från: mechamike skrivet 02 Juni 2020 kl. 14:33
Tack för hjälpen, jag hoppas x3 funkar.. den har lämplig längd..

Om du bricklinkar x3 från nån som har många kan du ta ett par till mig också, verkar
vara en typisk bra-att-ha-bit  ;)

mechamike

Jag bricklinkade ett par 17L draperistänger..  x838 fanns i två färger och var lite för dyr för min smak..  Lite irriternade att man valt att göra ljuset lite sjockare. Vad snäpper den diametern in i?

byStfn

Jag tog med griparmen (som passar på en bar) för att visa vad ljuset är baserad på. Troligtvis är det för att matcha den standarden men jag håller med om att det är irriterande. Troligtvis gör de extra delarna av millimetrarna att de blir stabilare och inte bryts lika lätt, men min gissning är att de inte räknar stud-bredd som en viktig del av systemet.

Jag har ju glömt bort pneumatic-slangarna förresten, men de är ju inte så rigida :)