2011, andra vågen. Massor av bilder

Startat av Tobbe Arnesson, 25 December 2010 kl. 10:24

Föregående ämne - Nästa ämne

robban

Citat från: teabox skrivet 12 Januari 2011 kl. 08:28
Sett ännu en ny detalj på ett Alien Conquest set (ny för mig iaf :) ). På 7066 Earth Defence HQ ner i högra hörnet ser det ut som en människa blivit attackerad av en "face hugger" :P

Den är med på minst tre askar, det syns uppe i logan om "face huggern" är med ser det ut som.. kul detalj.
Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

Tobbe Arnesson

Det sker på alla tre bilder jag länkade in här ovan.  :D
Blogg: Robotkampen

Ejdeholm

Undrar när eller om danska kronans tapp kommer lyssa igenom på LEGO priserna.
Har för mig att de höjde priserna typ ordentligt  när kronan föll

Tobbe Arnesson

Jag räknade ut priserna för US$ och britt-£ när jag ändå håll på, men det är så deprimerande att se de priserna att jag besparar er.  ;)
Blogg: Robotkampen

Skrytsson

Nya bilder på sommarens SW-set, eller snarare figurerna i seten, på Eurobricks (en del kanske redan har sett dem?)

En hel del intressanta nya versioner av vissa figurer. Det som gjorde störst intryck på mig var detta:

Äntligen en passande ny hår-bit till Luke! Det förra håret har retat gallfeber på mig för att det är så dåligt. Dessutom verkar han ha ett nytt, surare, ansiktsuttryck. Det är bra. Dock har Han Solo fortfarande kvar gamla tråkiga standard-håret.

Lego verkar köra mer och mer på detta med att skapa bitar som sätts på vanliga huvud-delar för att bilda nya former, se bara här på nya Darth Maul:

Gillar förresten att vi får Panaka i plast.

Coola nya Ewoker:

Övriga bilder:

Riktigt cool Watto!

Varför gör inte Lego några som helst Episod II-set?

Tufs

7879 Hoth Echo Base är något som intresserar. Men jag vet inte mycket mer än så :(

Etzel

Citat från: Skrytsson skrivet 05 Februari 2011 kl. 01:19

Äntligen en passande ny hår-bit till Luke! Det förra håret har retat gallfeber på mig för att det är så dåligt. Dessutom verkar han ha ett nytt, surare, ansiktsuttryck. Det är bra. Dock har Han Solo fortfarande kvar gamla tråkiga standard-håret.
Synd att det kommer så sent, annars hade det håret varit perfekt för den som tänkt bygga en Bröderna Lejonhjärta-MOC till tävlingen :P
För övrigt tycker jag det klassiska håret passar väldigt bra på Han, han har ju typ den frisyren på riktigt också.

de Gothia

hur var det nu med swebricks nya stadgar mot bilder från kommande set? om det inte stod hemligt eller dyl på dem så var det ok att posta dem?

har sett bilder på kingdoms serien nu på eb o de ser verkligen bra ut!!! :)

Anders Nolberger

Jag ser inga stämplar på bilderna, de är ju tagna på en mässa. Men om jag har fel får en moderator ta bort dem!

Anders Nolberger

Två högafflar, två getter, tre hönor och en fläckig gris i ett set! Jag är exalterad!

de Gothia

Citat från: AndersNolberger skrivet 06 Februari 2011 kl. 08:16
Två högafflar, två getter, tre hönor och en fläckig gris i ett set! Jag är exalterad!

jag med!!!! :) undrar vad det kommer kosta, det känns so jag kommer köpa minst två. det är ju inget exclusive heller så det borde ju dyka upp på stor&liten eller hikmet väl?  :)

dalle

Vem är inte exalterad. Bara inte väntan blir för lång. Väderkvarnssettet är ju en favorit.

Skafte

Suck. Där rök hela LEGObudgeten. Alla Star Wars-gubbarna måste ju till samlingen (de ser bra ut!) och Kingdomsseten kommer jag inte att ha motståndskraft till. Tur att jag sagt åt frun att stoppa mig om jag någonsin får för mig att börja med tåg också!  :P

Etzel

Underbara set.
Den lilla smedjan ser ju ut att vara ett utmärkt billigt set med massa intressanta tillbehör. Jag gillar den kungliga vagnen också, det är den bästa sedan 6044. Jättekul med träden också så att det blir en scen av det hela och inte bara en vagn. Men väderkvarns-settet är såklart den absoluta stjärnan i serien :D

Helt fantastiskt att LEGO gör så många civila set. Jag hoppas att de säljer bra så att vi får flera i framtiden (fast om de säljer dåligt så kanske de kommer på rea  :P ).

mordatre

enligt bilden innehåller smedjan minst 4 helt nya vapen samt den gamla pilbågen i grått. Undrar varför bara detta set har de vapnen?
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.