Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Nya bitar 2020

Startat av Peter S, 19 November 2019 kl. 09:25

Föregående ämne - Nästa ämne

Magnus den store

Såg en två rörbitar i set som jag antar är nya. Känns som klippt och skuren för GBC.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Kwagge

Citat från: Magnus den store skrivet 03 Maj 2020 kl. 18:15
Såg en två rörbitar i set som jag antar är nya. Känns som klippt och skuren för GBC.

Många nya djur i nya friends serien, bla sengångare o tre olika elefanter
Frågor om Lego World Stockholm kan man skicka till mig på admin@lwfanzone.se

ColA

Citat från: Kwagge skrivet 04 Maj 2020 kl. 15:54

Såg djuren idag, ser väldigt trevliga ut!

CopMike

35563 i Tan :D!

Magnus den store

Citat från: ColA skrivet 04 Maj 2020 kl. 18:50
Citat från: Kwagge skrivet 04 Maj 2020 kl. 15:54

Såg djuren idag, ser väldigt trevliga ut!

Personligen har jag svårt för Friends-djuren. Det är inte riktigt samma stil på dem.

Magnus den store

Ninjago har alltid massor med nya bitar till minifigurer och ofta lite annat smått och gott. Harry Potter är inte heller någon besvikelse.

Magnus den store

Hur är det med nya Ducatin, set ? Har dålig koll på Technic, men skivbromsen tror jag inte att jag sett innan, och gaffeln kan jag inte placera. Jag har sett nån form av dämpare, men jag har för mig att den är annorlunda. Nu blev det flera inlägg på rad, men det är så svårt att hålla tungan rätt i mun.

Magnus den store

Är det 6187 och 15332 i PDG?

Basketkorgen behöver också nämnas.

Eriol

Citat från: Magnus den store skrivet 04 Maj 2020 kl. 22:29
Harry Potter är inte heller någon besvikelse.

Men den där panelen (antar det är en vanlig 1x2x3 med tryck?), hade det inte varit roligare med en lite enklare design som hade varit lättare att använda till korsvirkeshus?

BrickMe

Citat från: Eriol skrivet 05 Maj 2020 kl. 00:08

Men den där panelen (antar det är en vanlig 1x2x3 med tryck?), hade det inte varit roligare med en lite enklare design som hade varit lättare att använda till korsvirkeshus?

Om det är panel vore det inte så tokigt (gillar paneler på så vis att man kan vända insidan ut för att få mer kontrast och skapa djupskillnad i strukturer. Men om det är en kloss !!(använder sällan klossar som är högre än 1 x 2 och även de brukar sållas bort). Är inte helt förtjust i trycket heller då det murlikande mönstret går på tvären..

Edit: Förvillande med proportionerna... Såg först senare att fönstren var 1x3x3 och inte de vanliga 1x3x4. Så jag trodde att det var helt nya bredare paneler alternativt en kloss 1x3x3.

Eriol

Citat från: BrickMe skrivet 05 Maj 2020 kl. 13:06
Citat från: Eriol skrivet 05 Maj 2020 kl. 00:08

Om det är panel vore det inte så tokigt (gillar paneler på så vis att man kan vända insidan ut för att få mer kontrast och skapa djupskillnad i strukturer. Men om det är en kloss !!(använder sällan klossar som är högre än 1 x 2 och även de brukar sållas bort). Är inte helt förtjust i trycket heller då det murlikande mönstret går på tvären..

Edit: Förvillande med proportionerna... Såg först senare att fönstren var 1x3x3 och inte de vanliga 1x3x4. Så jag trodde att det var helt nya bredare paneler alternativt en kloss 1x3x3.

Jag hade inte ens koll på att det finns brick 1x2x3. Har ju ganska nyligen kommit tillbaka till legot så har långt ifrån koll på alla specialbitar.

BrickMe

Citat från: Eriol skrivet 05 Maj 2020 kl. 22:27...så har långt ifrån koll på alla specialbitar.

Nej det förstås ;). Men det är kul att det kommer nytt och personligen tycker jag det är något extra när det släpps mer och mer i andra färger.
Svart och vitt är ju överrepresenterade på antal element. Sådant märker man på BL där många har på sin wanted list klossar i andra färger.

nic89

Ser ut som vi får lite nya trans neon orange bitar i dom nya monkie kid seten 80010 + 80011
Följ mig gärna på instagram lägger upp olika set med mera. Nu håller jag på o bygga ice planet landskap på sikt kanske ställa ut.
https://www.instagram.com/p/B4mQ3TWpFNy/?igshid=18l0as06l4r26

o0ger

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Nextuz