Vinjetter - Gissa vilken film/bok/TV-serie/Teaterpjäs/Serie/TV-Spel

Startat av AndersI, 01 November 2010 kl. 19:08

Föregående ämne - Nästa ämne

shutter

LilaToster

Skafte

Sangela

Kan det vara "Svärdet och spiran" av Ken Follett. "The Pillars of the earth"  En bok som 2010 blev en tv-serie på 4 delar?
Lev i nuet! Då du slippet säga:
Alla dagar som kom och gick inte visste jag att det var livet!

LilaToster

Jag kommer att tänka på bokserien "The Chronicles of Prydain" som Disney även gjorde en film av (The Black Cauldron) baserad på de två första böckerna i serien.

marpe

Skafte

Underbara gissningar på mitt sopiga bidrag, men tyvärr fel. Det är en rebus. Översta bilden först, sen den vänstra och till sist den ensamma pricken (som inte egentligen hör till).

Tickledeath

Man slutar inte leka för att man blir gammal, man blir gammal för att man slutar leka.

Skafte

AndersI

Citat från: Skafte skrivet 26 Juni 2013 kl. 23:36Det är en rebus. Översta bilden först, sen den vänstra och till sist den ensamma pricken (som inte egentligen hör till).

Hmm, en skalle har det ganska luftigt om öronen, ett svärd antyder styrka/våld, och en prick är ju en...

Air Force One?

Skafte

lindyhep

Jag kommer inte längre i mina gissningar än att det är en film med en uppföljare och därav pricken som är en och inte egentligen är med.

AndersI

En annan google-gissning: The Silver Skull (Swords of Albion Book 1) - fast det är förstås en bok...

AnneLie67

En rebus, då blir slutet på den kanske "svärdet" eller " svärden"? Svärd på bild två och Ett eller En på sista bilden, men hur " hövvet" kommer in i det hela, vet jag inte än...

Skafte

Citat från: lindyhep skrivet 27 Juni 2013 kl. 12:21
Jag kommer inte längre i mina gissningar än att det är en film med en uppföljare och därav pricken som är en och inte egentligen är med.

Även om det inte var en gissning så var det helt rätt! Tre uppföljare, till och med.